hoe voeg je bladzijdenummering in in word 2007, maar dan dat nummer 1 begint op pagina 3?

Ik wil dat de bladzijdenummering pas begint bij pagina 3, maar ik krijg het niet voor elkaar. hij start de nummering al vanaf het voorblad. Hoe moet ik dit doen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik weet niet hoe ik een einde sectie moet doen en wanneer ik zeg 'beginnen bij 3' begint hij op de eerste pagina met nummer 3, maar het moet andersom. Dus het lukt nog steeds niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

- Ga naar de laatste regel van pagina 2
- Klik op het ribbon 'Pagina-indeling'
- Klik in de sectie 'Pagina-instelling' op 'Eindemarkeringen'
- Klik onder 'Sectie einden' op 'Volgende pagina'

Je krijgt nu een nieuwe pagina erbij

- Ga op pagina 3 staan en klik op het ribbon 'Invoegen'
- Klik in de sectie 'Koptekst en voettekst' op 'paginanummer'

Je kunt nu aangeven waar je je paginanummer wilt hebben. Kies voor 1 van de opties onderaan of bovenaan de pagina.

- Klik, terwijl je nog steeds op pagina 3 staat, weer op 'Paginanummer' en kies vervolgens 'opmaak paginanummers'
- Onder het kopje 'Paginanummering' kun je nu aangeven dat je de nummering bij nummer 1 wilt laten beginnen.

Je hebt nu een document dat op pagina 1 begint met nummeren bij en en vanaf pagina 3 opnieuw vanaf nummer 1 begint te nummeren.

Om de nummers van de eerste twee pagina's te verwijderen, moet je de volgende stappen ondernemen:

- Dubbelklik op pagina 3 op het paginanummer. Je komt nu in de kop- of voettekst terecht.
- Je ziet nu staan 'Voettekst (sectie 2)' -------- 'Zelfde als vorige'

Boven sta je nu op het ribbon 'Ontwerpen' waar de knop 'Aan vorige koppelen' in de sectie 'Navigatie' is geactiveerd.

- Klik de knop uit. Hierdoor worden de twee secties los van elkaar gekoppeld, waardoor je een sectie met en een sectie zonder paginanummer kunt hebben.
- Blader naar de vorige sectie met , selecteer het paginanummer en verwijder het.

Je hebt nu als het goed is een document met vanaf bladzijde 3 paginanummering vanaf 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

maak een sectieeinde aan & volgende pagina, na de laatste tekst op pagina 2. zet de bladzijde nummering daarna, en hij zal starten met pagina 1 op je derde blad. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan ga je nar in stellingen en dan ga naar nummering van af en dat klik je op 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voeg 2 blanco pagina's in, dan zijn dat pagina 1&2. Dan begint de nummering bij 3 waar je daadwerkelijk tekst hebt geplaatst. Ga je het in binden of printen laat je de 2 blanco pagina's weg.