kan men op een computer 2 muizen aansluiten, een voor rechtshandige en een voor linkshandige ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
9.2K

Antwoorden (10)

ja hoor, als je 2 usb-muizen koopt en je 2 usb-poorten overhebt, kan dat prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Als je één extra muis wilt aansluiten, heb je één extra USB-poort nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee lukt makkelijk. (Je kunt ook een trackball en muis tegelijk aansluiten.) Ik heb een mooie draadloze muis en voor reserve een gewone muis voor als de accu van de draadloze weer eens leeg is...
MAAR: gevraagd wordt een rechts- en een linkshandige muis. Hoe krijg je de ene muis ingesteld voor linkshandig en de andere voor rechtshandig? Bij mij schakelen ze allebei tegelijk om.
Dat kan wel, maar dan krijg je niet twee 'muispijltjes'. Beide muizen beïnvloeden dan hetzelfde pijltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hehe dat zou wel lachen zijn met bepaalde toepassingen.
Ja dat kan. Je zou 1 muis via een gewone aansluiting kunnen aansluiten en 1 met usb, of allebei met usb. Je krijgt dan hetzelfde als wanneer je een muis aansluit op een laptop, dan heb je als het ware ook 2 muizen..
Je krijgt dan inderdaad geen 2 muizen op het beeldscherm, dus ik zou niet met beide muizen tegelijk gaan werken, dat is nogal lastig.. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan het niet. Je kunt gemakkelijk twee muizen aansluiten en die besturen dezelfde muisaanwijzer (het pijltje). Maar omschakelen naar linkshandig gaat via de software en volgens mij kun je niet de ene muis omschakelen naar linkshandig en de andere niet.
Maar wellicht zijn er muizen die hardwarematig om te schakelen zijn?
Zou best handig zijn, ik ben benieuwd naar reacties van mensen die het werkend hebben.

Toegevoegd na 18 minuten:
Leuk probleem. Misschien heb ik een andere oplossing voor je gevonden; een programma waarmee je heel snel een muis omschakelt van links naar rechtshandig.
http://www.swapmousebuttons.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan gewoon "hardwarematige" muizen voor linkshandigen! http://www.delinkshandigenwinkel.nl/computer
http://computermuis.com/linkshandige-muis.html
Ik heb net een iMac gekocht met een trackpad een pad waar je met je vingers over gaat en daarmee de muis vervangt. En draadloos voor links en rechts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lukt wel hoor.
Ik heb het al jaren zo.
Is alleen een beetje kibbelen als mijn zoon mij iets wil laten zien op mijn pc, want er is maar één cursor, dus als hij bezig is moet ik van mijn muis afblijven.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er hoeft ook niets omgeschakeld te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heb je dan de ene muis ingesteld op linkshandig en de andere op rechtshandig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
allen bedankt voor alle reactie.
Een USB splitter is geen probleem.
Een tweede muis is ook geen probleem.
Maar inderdaad is de vraag : hoe stel je die ene muis rechts in en de tweede muis linkshandig in.
Het is wel de bedoeling om geen aanpassingen te moeten doen in de configuratie - of misschien moet je muizen hebben van verschillend merk dat ge ze beide kan terugvinden in de configuratie?
Dank voor alle reactie.
Koop gewoon een USB splitter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan als het goed is met behulp van het programma "TeamPlayer". Je kunt een trial versie downloaden via de volgende link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar je kunt ook met de instellingen van de muis de linker en rechterknop verwisselen. Zoek in het configuratiescherm naar "muis", dan naar "Eigenschappen van de muis" en kies "Primaire en secundaire knop omwisselen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt vdijken - maar dit wist ik nu wel. Maar de vraag is: kan de ene muis linkshandig zijn en de andere muis rechtshandig tegelijk. Er wordt maar met een muis gewerkt tegelijk, maar de ene gebruiker is links en de andere rechts.
Als men omschakelt wijzigen de 2 muizen van rechts naar links of omgekeerd.
Toch bedankt om me erop te wijzen want men vergeet dikwijls de kleine nuttige tips.
ja dit kan