wat voor software moet ik kopen voor mijn pc?

ik koop binnenkort een nieuwe laptop en ik heb ook nog wat geld om software te kopen, dus welke software is handig voor mijn laptop behalve the microsoft office programma's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (10)

Anti virus software zoals AVG of Kaspersky.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AVG Free is ook prima, zonde om daar geld aan uit te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
avg vertraagt je systeem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle software vertraagt je systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
valt mee maar met avg is het echt merkbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik merk er anders helemaal niks van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Alle software vertraagt je systeem."
Dat klopt niet.
Het is wel zo dat alle virusscanners die op je achtergrond draaien, je systeem vertragen. Dat hoeft niet altijd merkbaar te zijn, maar dat zeg ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AVG Free is een uitgeklede versie van de volledige versie van AVG en biedt dan ook minder veiligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard, maar zolang jij niet al te gekke dingen doet heb je geen betaalde versie nodig.
avast antivirus en ccleaner om je pc op te ruimen

Toegevoegd na 1 minuut:
google chrome of mozilla firefox web browsers zijn allebij goed en snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
browsers zijn altijd gratis en avast en ccleaner kan je ook de betaal versie van nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar als de gratis prima en voldoende werkt, waarom dan betalen.
omdat iemand met een gratis optie komt maar meteen een min geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd in me antwoord heb ik ze allebij staan de betaal en de gratis versie van avast en ccleaner want tijdens het downloaden kan je er voor kiezen welke je wil
Uiteraard een virusscanner maar er zijn ook goede gratis versies zoals Avast free, Avira free en AVG free daarnaast zijn er nog vele betaalde versies van bovengenoemde bedrijven of van NOD32, Norton enz. Daarnaast is het ook een must om een anti spyware programma te installeren zoals bijvoorbeeld Malwarebytes anti malware hiervan is ook een goede gratis versie beschikbaar(wel eerst handmatig updaten voor dat je een scan uitvoert). Naast de hiervoor vernoemde noodzakelijke software kun je Office 2010 installeren zodat je word, powerpoint en excel kunt gebruiken.
Verder is het de vraag wat wil je op de computer doen, foto's bewerken dan installeer je fotobewerkingsprogramma.

De sky is de limit.

Groet, Sepke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check deze site. Selecteer wat Apps en installeer ze
tegelijk:http://ninite.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virus scanner is tegenwoordig wel handig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een virusscanner is allesbehalve *handig*, maar wel *nodig*...
Tegenwoordig is voor elke betaald programma wel een redelijke, gratis, variant te vinden. The Gimp voor fotobewerking, avast of avg voor anti virus of open office als alternatief voor MS Office. Ik zou eerst eens kijken wat je het meest doet met je computer. Gebruik daar bekende gratis varianten voor. Je komt dan vanzelf tot de ontdekking welk programma niet voldoet en waar een betaalde versie meer biedt. Tot die tijd zou ik het geld gewoon in mijn zak laten zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AntiVirus (terecht door velen genoemd) hoeft u niet te kopen. AVG is gratis net als veel andere toepassingen, zoals Open Office wat iedereen op haar/zijn computer zou 'moeten' hebben.

Wat te kopen is afhankelijk van waarvoor u de computer nodig hebt. Daar kan niemand anders advies over geven zonder uw vraag beter te specificeren.

Bovendien is het ook nog afhankelijk van het besturingssysteem van uw computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede gratis virusscan is microsoft security essentials.

Waarom?
Veel gratis virusscans hebben minder functies dan hun betaalde versie. De bovengenoemde virusscan heeft geen betaalde versie, dus zitten alle functies in de gratis versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet beginnen met de veiligheid van je systeem. Een goede firewall (eentje die uitgebreider is dan de ingebouwde versie) lijkt mij noodzaak. Als je dus geld wilt uitgeven, zou ik deze goede firewall kopen: NetLimiter.
Met dat programma kan je ook per (bestanden-delen)programma instellen hoeveel bandbreedte die up en down mogen gebruiken.

Verder is dus een goede virusscanner nodig. Er worden gratis alternatieven genoemd, maar die bevatten minder opties dan de volledige/betaalde versies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou die office programmas al eens laten zitten.
google het woord Open-Office voor een even goede gratis variant.

Daarnaast zou ik inderdaad inkopen doen voor een goede virusscanner.

Ook handig:
een mediaplayer en een blu ray speler.
is altijd handig.

Misschien zou je je geheugen willen uitbreiden of een beter besturingssysteem willen hebben.
ga ervoor, maar koop dan wel de OEM versie van het besturingssysteem bij de computerwinkel in de buurt.
.
die is goedkoper en heeft dezelfde kwaliteit.

Misschien wil je een game of een USB stick met extra geheugen.

Games zijn altijd leuk.