Ik heb een MP3 bestand gedownload, maar het geluid hiervan is erg hard, veel harder dan andere liedjes op mijn mp3. Kan ik hier iets voor downloaden?

Om ervoor te zorgen dat het volume hetzelfde is als mijn andere liedjes

Toegevoegd na 22 minuten:
Bedankt beide, ik heb nog een vraag hierover; In het midden van het nummer gaat het geluid opeens een stuk harder, het gehele liedje staat nu zachter, maar ik wil er nu voor zorgen dat het volume de hele rit gelijk blijft. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.7K

Antwoorden (2)

Je kunt het volume van MP3 liedjes aanpassen met het gratis programma MP3Gain. De kwaliteit wordt daar niet slechter van.
Als de kwaliteit van het volume slecht is doordat het liedje te hard is zal dat verbeteren door MP3Gain. Als de kwaliteit van het digitaliseren toch al slecht is helpt het zachter maken niet.

Een normaal volume in Mp3Gain is 89Db (decibel).

Je kunt ook massaal alle muziek laten doorzoeken en op een zelfde volume brengen, dit neemt wel flink wat computertijd.

Download MP3Gain bv via onderstaande link.

Toegevoegd na 22 uur:
In antwoord op de toevoeging aan de vraag: Met MP3Gain kun je het gemiddelde volume op een bepaald niveau afstellen, bv 89 Db. Maar je kunt ook het hele nummer via een menu optie op 89 Db zetten, zodat het steeds even hard klinkt. Dat is echter niet altijd mooi, de dynamiek verdwijnt. In werkelijkheid is een liedje ook niet steeds even hard.
Je kunt het wel proberen, maar ik zou het nummer eerst kopieren, zodat je de oorspronkelijke nog hebt als het tegen valt.
Je kunt met MP3Gain niet alleen een bepaald deel van het nummer zachter maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met het programma Audacity het volume proberen zachter te zetten.