Waarom is een breedbeeldvideo 'samengeperst' tot een vierkant beeld?

Ik heb gefilmd in breedbeeld, maar als ik deze video's op de computer bekijk (Windows 7) is het beeld vierkant en is alles heel dun.
Ik heb het geprobeerd met Windows Media Player en VLC Media Player.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alle filmpjes van die camera hebben dat.

Het zijn MP4 video's.

12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Google eens naar "SDCOPY" en download dit kleine programma.
Als je je films als MOD op pc hebt.....met SDCOPY omzetten van MOD naar JPEG , en probleem met 4:3 of 16:9 is opgelost.
Heb je je films als MPEG op je pc .....ook met SDCOPY omzetten maar dan van MPEG naar MPEG en probleem is ook opgelost.
Het mooie van dit al is ,dat je meerdere bestanden gelijktijdig kan omzetten.
Het omzetten is in een zo gedaan (enkele seconden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
peterjbruins
12 jaar geleden
het progrramma werkt niet het beeld blijft vierkant