Is een alternatief voor Adobe dat snel is maar wel compatibel met overheidsdocumenten?

Adobe is zo langzaam maar voor veel documenten die ik van de overheid download geldt "U moet de laatste versie van Adobe geinstalleerd hebben" anders kan je ze niet openen. Dus is er een alternatief? Foxit wat ik nu gebruik is niet toegestaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

OpenOffice.org is software waar geen licentie voor nodig is en die compatibel met overheidsdocumenten (vaak PDF). Het ziet werkt in de meeste opzichten hetzelfde als de pakketen van MS Office
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://download.chip.eu/nl/Alles-over-PDF-Readers-_3452775.html

Op deze site staan alternatieven en hun downloads.
De 'expert PDF reader' schijnt een gratis alternatief van de Adobe reader te zijn. Het is alleen sneller en kleiner.
Ik weet echter niet of het overheids documenten ook leest
die speciaal door de Adobe reader te lezen zijn. Ik heb hetzelfde met de school van mijn zoon. Magister is alleen te lezen met Silverlight. Ik heb het speciaal hiervoor moeten downloaden. Zet hem echter uit en klik hem alleen aan als ik hem nodig heb.
12 jaar geleden
Ik gebruik al vele jaren Foxit Reader - een plugin voor FireFox van Mozilla, maar van een andere software-bakker.
Ben er heel tevreden over.
Heeft meer mogelijkheden dan Adobe Reader. Is gratis.
De eerste site die ik vond is in 't Engels.
De andere isin 't Nederlands