Hoe kan dit nou fout gaan?

Ik ben aan het branden met Nero, van cd naar cd-r 80 700 mb en van de harde schijf naar cd-r 850 700mb. Ik open een nieuw pakje lege cd-r 80 700mb van een ander merk en ga precies hetzelfde verder: fout met branden. Gek zou je zeggen. Gekker is dat de melding die ik krijg luidt: doe een geschikte schijf in de brander; een cd-r/rw....

Wat is het nou? De verkeerde soort schijf of het verkeerde merk of is Nero gek aan het worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mogelijk dat het nieuwe pakje +R is, de codebook hiervoor is anders, dus leest hij ze niet. Stop de CD er maar eens in, als je Nero nog niet gestart hebt. Dan blijft hij waarschijnlijk spinnen.

Het is daarentegen ook mogelijk dat de batch met cd's gewoon niet goed is. Ook mogelijk dat je brander na een aantal cd's even genoeg had. Probeer het eens op een andere brander, of probeer het later (na de computer rust te hebben gegeven) nog eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die melding krijg je inderdaad als ie niet overweg kan met de aangeboden disc. Het probleem kan best zijn dat de CD's in het nieuwe stapeltje anders zijn. Ander merk, maar een andere batch kan ook. Dan gaat het niet werken met dit stapeltje. Probeer er nog een paar, maar als het niet gaat, dan zal je toch echt op zoek moeten gaan naar discs die het wel doen. Het zou nog kunnen dat je brander net overleden is, maar ja.
O ja, zet je computer eens uit en aan en probeer het nog eens een keertje. Kan ook nog...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stapeltje Cd-R's mag ie naar mij sturen . Ik heb een allesbrander ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goldenten LOL