Per ongeluk Outlook gegevensbestanden verwijderd. Wat te doen?

Ik heb mijn Outlook gegevensbestanden per ongeluk verwijderd. Ik ben nu al mijn mails kwijt. Als ik het probeer op te lossen krijg ik vanzelfsprekend de melding: 'kan gegevensbestand niet vinden'.

Moet ik nu Outlook opnieuw installeren?
En ben ik voorgoed mijn mails kwijt?

Ik heb al systeemherstel geprobeerd, maar dat helpt niet.
Ik heb er ook geen back-up van (stom.. weet ik)

Wat moet ik doen?

Graag stapsgewijs in Jip & Janneke-taal uitleggen, ben een halve digibeet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Kijk eens op je bureaublad in de prullenbak. Je hebt kans dat daar alles nog staat en dan kan je het zo weer terugplaatsen. Succes!

Er zijn twee typen gegevensbestanden die door Outlook worden gebruikt. Voor de meeste accounts wordt een Outlook-gegevensbestand (.PST) gebruikt. Als u een Microsoft Exchange-account gebruikt, worden uw items doorgaans geleverd en opgeslagen op de e-mailserver. Om ervoor te zorgen dat u ook met uw berichten kunt werken wanneer u geen verbinding kunt maken met de e-mailserver, wordt een tweede type gegevensbestand op uw computer bewaard, dat een offline Outlook-gegevensbestand (.OST) wordt genoemd. Het zou mogelijk zijn deze laatste te converteren naar een .PST bestand. Voor meer info zie source in bijlage.

Bronnen:
http://office.microsoft.com/nl-be/outlook-...

Zet je pc een paar dagen terug in de tijd toen alles nog wel goed was.Heb ik ook een keer gehad en toen ik hem terug zetten in tijd was alles weer goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100