Per ongeluk Outlook gegevensbestanden verwijderd. Wat te doen?

Ik heb mijn Outlook gegevensbestanden per ongeluk verwijderd. Ik ben nu al mijn mails kwijt. Als ik het probeer op te lossen krijg ik vanzelfsprekend de melding: 'kan gegevensbestand niet vinden'.

Moet ik nu Outlook opnieuw installeren?
En ben ik voorgoed mijn mails kwijt?

Ik heb al systeemherstel geprobeerd, maar dat helpt niet.
Ik heb er ook geen back-up van (stom.. weet ik)

Wat moet ik doen?

Graag stapsgewijs in Jip & Janneke-taal uitleggen, ben een halve digibeet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
10.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is meer info nodig om deze vraag te kunnen beantwoorden, zoals privé of zakelijk mailbox, Outlook Express of Microsoft Outlook, lokaal of netwerk aangestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is Microsoft Outlook, netwerk aangestuurd. Zakelijk mailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet er een back-up zijn van jouw mailbox. Legt dit probleem uit bij je systeembeheerder. Dia kan jouw verder helpen.

Antwoorden (3)

Kijk eens op je bureaublad in de prullenbak. Je hebt kans dat daar alles nog staat en dan kan je het zo weer terugplaatsen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, maar de prullenbank had ik geleegd. Daar staat het niet meer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer
Er zijn twee typen gegevensbestanden die door Outlook worden gebruikt. Voor de meeste accounts wordt een Outlook-gegevensbestand (.PST) gebruikt. Als u een Microsoft Exchange-account gebruikt, worden uw items doorgaans geleverd en opgeslagen op de e-mailserver. Om ervoor te zorgen dat u ook met uw berichten kunt werken wanneer u geen verbinding kunt maken met de e-mailserver, wordt een tweede type gegevensbestand op uw computer bewaard, dat een offline Outlook-gegevensbestand (.OST) wordt genoemd. Het zou mogelijk zijn deze laatste te converteren naar een .PST bestand. Voor meer info zie source in bijlage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Addendum: hier kan beter door een ICTer even naar gekeken worden. Want in Jip en Janneke (haha grappig) taal kan ik dit niet even uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrees dat je gelijk hebt. Ik had je link aangeklikt en gelezen. Maar snap er niet veel van. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Zet je pc een paar dagen terug in de tijd toen alles nog wel goed was.Heb ik ook een keer gehad en toen ik hem terug zetten in tijd was alles weer goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx kon er even niet op komen hoe dit ook weer heette
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees aub de vraag goed.
Rosenbrand
een jaar geleden
Heb ik al een paar keer gedaan, maar kan in plaats van een paar dagen alleen maar een paar uur trug, schiet dus ook niet op, weet u hiervoor een oplossing ???