Wie kan mij helpen bij het volgende installatieprobleem (zie uitleg)?

Ik probeer op mijn c-schijf een klein programmaatje te installeren. De installatie gaat niet goed omdat bij de controle van de schijfruimte het programmaatje zegt dat ik een negatieve schijfruimte heb (benodigd: 3000 k; schijfruimte: -88000 k; tekort: 91000 k). Op de schijf staat logischerwijs genoeg ruimte (er is 387 gB beschikbaar). Wie kan mij met dit probleem helpen?

Overigens probeert dat programmaatje de installatie te doen in c:/program files (x86), terwijl ik ook gewoon een c:/program files heb. Is dat iets vreemds?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Jij hebt een 64-bits versie van Windows. Het programma is geschreven voor een 32 bits-versie van Windows, en daarom wordt het programma geinstalleerd in de x86 map. Dat naampje X86 heeft de maken met de instructieset voor oudere CPU's, is een beetje lastig verhaal maar niet heel relevant voor jou.

Als een programma zegt dat je een negatieve schijfruimte hebt kan het programma waarschijnlijk niet omgaan met hele grote getallen, dat betekent waarschijnlijk dat het een tamelijk oud programma is nog uit de tijd dat je simpelweg minder cijfertjes in je hoeveelheid schijfruimte had. Dat heeft dan weer iets te maken met de maximum grootte van een standaard variabele voor gehele getallen in software-ontwikkel-land.

Het is geheel afhankelijk van hoe het programma precies werkt of hier een aardige oplossing voor te vinden is. Is het een programma dat ik (of een ander) ook kan proberen te installeren? Dat ergens te downloaden is of zo?

... en is er niet gewoon een nieuwere versie van?

Toegevoegd na 43 seconden:
Trouwens, waarschijnlijk is het niet eens voor een 32 bits versie geschreven maar nog voor een 16 bits, zoals Windows 95/98?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Ben nu ook wel benieuwd welk programma het is...