Waar staat de datum voor bij Copyrights ?

Er staat altijd een datum bij de Copyrights, waarover gaat die datum ? aanvraag datum?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.8K

Het beste antwoord

Normaal gesproken het jaar waarin het betreffende artikel geschreven / gepubliceerd is. Om het copyright te hebben hoef je namelijk niks bijzonders te doen ; dat volgt automatisch uit het feit dat jij het geschreven / getekend /ontworpen hebt, en dat niemand er zonder jou toestemming gebruik van mag maken.

Het jaartal moet erbij omdat het copyriht op geschreven werk (of bladmuziek bijvoorbeeld) op een gegeven moment verloopt. Wanneer precies hangt een beetje af van de wetten van het land waarvoor het copyright geldt.
De precieze periode kan ik je dan ook niet vertellen, maar je kunt er bijvoorbeeld van uitgaan dat iets dat in 1910 geschreven is, inmiddels wel aardig vrij zal zijn van copyright.

In Nederland spreken we trouwens bij voorkeur van Auteursrechten.