Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik middels Microsoft Word ook een tekst in kalligrafische stijl verkrijgen? Ik beschik over Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
10.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je hebt zoals degene voor mij al aangaf een aantal standaard lettertypes (fonts) waarvan er een aantal wel lijken kalligrafie letters.

Zit er daar geen bij dan kun je eens op een site als dafont.com kijken. Ik heb maar een site gekozen want er zijn heel veel lettertype-sites.

Dan simpel het bestandje (een .ttf bestand) van het gekozen lettertype kopiëren en plakken bij configuratiescherm > lettertypen. Dan word opstarten en voila!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Binnen Word kun je andere lettertypes kiezen, wellicht staat er een tussen met kalligrafische tekens, zelf gebruik ik nog weleens het russische cyrillisch schrift via het kiezen van het juiste lettertype.
Is het lettertype niet aanwezig binnen je eigen Word configuratie kun je altijd via de MicroSoft site op het internet de juiste letterset downloaden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding