Kan ik middels Microsoft Word ook een tekst in kalligrafische stijl verkrijgen? Ik beschik over Windows Vista.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
10.3K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je hebt zoals degene voor mij al aangaf een aantal standaard lettertypes (fonts) waarvan er een aantal wel lijken kalligrafie letters.

Zit er daar geen bij dan kun je eens op een site als dafont.com kijken. Ik heb maar een site gekozen want er zijn heel veel lettertype-sites.

Dan simpel het bestandje (een .ttf bestand) van het gekozen lettertype kopiëren en plakken bij configuratiescherm > lettertypen. Dan word opstarten en voila!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Binnen Word kun je andere lettertypes kiezen, wellicht staat er een tussen met kalligrafische tekens, zelf gebruik ik nog weleens het russische cyrillisch schrift via het kiezen van het juiste lettertype.
Is het lettertype niet aanwezig binnen je eigen Word configuratie kun je altijd via de MicroSoft site op het internet de juiste letterset downloaden.