mijn lenovo laptop wil ik herinstaleren met windows 7 maar het lukt niet, wie helpt mij?

Wat ik ook probeer, ik kan niet de C-schijf formatteren en ook systeemherstel geeft geen oplossing. Technisch is het apparaat in orde maar softwarematig is er iets niet goed. Ik heb een goede versie van Windows 7 (legaal dus), maar wat ik ook probeer het wil mij niet lukken om deze te herinstalleren. Zelf van mij cd-drive kan ik niet lezen, het geheel is een keer door iemand geïnstalleerd op een hele rare manier. Mijn grootste vraag is eigenlijk hoe krijg ik dat apparaat geformatteerd? En weer een istall erop, tot nu toe heeft internet geen oplossing kunnen bieden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom formatteer je de C-schijf?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja en wat bedoel je? Vraag met een vraag beantwoorden lijkt mij niet echt zinnig!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Maartenboy Je weet dat je de opstartvolgorde(bootsequence) moet veranderen? Te vinden in het BIOS of soms met een aparte knop (F12 vaak). C: formatteren doe ik altijd maar op 1 moment en dat is "tijdens" de installatie van Windows. Net voordat je hem installeert.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat is bekend en heb ik ook gedaan! Maar op één of andere manier gaat hij dan heerlijk opstarten in Windows 7 en gebruikt hij de cd als opstartmedium! En daar ligt mijn probleem steeds, ik kan ook niet de C schijf hard formatteren omdat ik daar niet kan komen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als hij windows 7 opstart en niet de DVD dan is of je instelling niet goed. Of je DVD kapot.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, ik denk dat je daar gelijk in hebt! Ik heb daar vanacht over nagedacht en ga vandaag eerst maar eens kijken of de dvd station werkt! Maar eens een gewone cd afspelen dan weet ik alles! Bedankt voor het zinnige meedenken!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cd-station werkt dus niet goed! Heb installatie cd op USB gekopieerd en die doet het op mijn pc goed maar op de laptop geeft hij aan dat WinSetup.dll beschadigd is. Heb deze nogmaals apart op de USB-stick geste en wederom op mijn pc doet hij het prima, dus kan ik gewoon win7 installeren als ik dat wil. Maar op de laptop blijft hij hardnekkig volhouden dat WinSetup.dll beschadigd is. Nog iemand een suggestie?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Maartenboy
http://www.sevenforums.com/installation-setup/286821-repair-install-fails-due-winsetup-dll-error.html Blijkbaar een vaker voorkomend probleem. Hoe kom je aan de W7 iso? geripped van een originele DVD?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt Windows 7 ook installeren via een USB-stick.

Antwoorden (2)

Het kan liggen aan waar je hebt gekocht. Als het op een bekende winkel is bijv. Media Markt, dan is het betrouwbaar en kan je het aan ze geven en doen het voor je. Dan is er iets aan de hand met het software en hoef je niks te betalen als het een reparatie nodig is (vaak met garantie). Als het minder bekende winkel is kan het is gedaan hebben met de computer om geen herinstalleren kunnen gebruiken en/of om een nieuwe computer te kopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is voor het eerst dat ik zoiets hoor! Maar ik denk dat dat in deze niet het geval is! Gezien de historie van deze laptop zeer zeker niet!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
LOL, wat een antwoord.... hardware, software? Nee het is de winkel... daar ligt het aan....
Vermits je windows legaal is zou je best in volgorde :
-je verkoper aanspreken
-Lenovo omdat je waarschijnlijk een OEM-versie van Windows 7 hebt
-de Help van Microsoft
Succes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Normaal gesproken zou ik ook deze route doen waren het niet dat het een laptop van mijn buurman is en deze zes jaar geleden aangeschaft is! Toen zat er Vista op en hij heeft ?????? op zijn manier er win7 opgezet! Hoe hij dat gedaan heeft weet hij niet meer en waarmee ook niet!mijn buurman is nu 82 jaar! Dus het is voor mij een heel probleem! Maar ik blijf van alles proberen, de ellende hierin is dat ik bv de C-schijf niet kan formatteren. Dus zijn er nog meer suggestie, graag!