Ik kan me niet meer inloggen op msn (foutcode 80072efd)?

Een paar dagen geleden kon het nog wel. Ik heb vanalles geprobeerd. Zelfs een andere versie van msn (nu 9.0) geïnstalleerd, updates geïnstalleerd en nog meer dingen die op de hulp-site staat van msn. Er is alleen iets wat niet lukte. Bij Opdrachtprompt moest ik invullen:

%windir%\system32\regsvr32 softpub.dll

%windir%\system32\Regsvr32 wintrust.dll

%windir%\system32\REGSVR32 initpki.dll

Nu deden de eerste 2 het wel, maar bij initpki.dll kreeg ik deze foutmelding:

De module initpki.dll kan niet worden geladen. Zorg ervoor dat het binaire bestand in het opgegeven pad is opgeslagen, of spoor de fout op door te zoeken naar problemen met het binaire bestand of hiervan afhankelijke DLL-bestanden.

Kan opgegeven module niet vinden.

Ik snap hier echt helemaal niets van. Ik kan ook wel gewoon op internet en op e-buddy, maar ik zou toch graag m'n msn terugwillen. Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

start - programma's - onderhoud - back up centrum en ga naar de datum toen je msn het nog wel deed, succes

Toegevoegd na 9 minuten:
deinstalleer msn nog een keer, probeer daarna pas de nieuwe erin te zetten, neem de opmerking van mosibfu mee

verder raad ik je ook aan om te kijken of al je drivers nog werken (let op een icoontje vaak geel met een uitroepteken hierin, als je deze ziet, stel dan een nieuwe vraag op GV)

en wil het dan nog steeds niet lukken, stel je vraag op een forum met internetfreak die weten er wel raad mee
voorbeeld:
http://forum.fok.nl/topic/1113503
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Controller of de tijd of datum van je pc goed staat dit was bij mij het probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een aantal mogelijkheden voor je, ze zijn wel in het Engels maar dat lijkt me geen probleem.

Go to Start, and click on “Run”.
Type cmd and press enter.
A black screen with white letters will open. Typ in the following: ipconfig /flushdns
Press enter
Type exit and press enter
Try if Windows Live / MSN Messenger works now

If the above method does still not solve the problem, this is a last method that might solve the problem:

Go to Start, Run
Type in the following and press enter:
REGSVR32 softpub.dll initpki.dll wintrust.dll
Click OK
Try if Windows Live / MSN Messenger works now

If Windows Live Messenger still will not work, then there is another thing you can try:

Start Internet Explorer
Go to the Tools menu. Click on Internet Options
Click on the connection tab and click on LAN settings
Uncheck / clear the the “Automatically detect settings” box
Click on OK, and then again on OK.
Try if Windows Live / MSN Messenger works now

I hope this will help anyone with the problem!