Ik heb een probleem met het branden van CD's. Iemand die een oplossing weet?

Gisteren ben ik er achter gekomen dat ik geen CD's meer kan branden met de CD-ROM drive van mijn laptop. Ondanks een 4-tal (brand) software mogelijkheden om mijn mp3'tjes op een CD te branden is mij dit niet gelukt...

Ben ik nu een stukje driver definitief kwijt? Of is dit op te lossen met het downloaden van (driver) software?

Iemand die een oplossing weet?

Toegevoegd na 49 seconden:
CD's afspelen en/of rippen lukt overigens nog wel steeds...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.3K
paulus811
14 jaar geleden
Krijg een een foutmelding? Zo ja welke. Kun je concreet maken wat er precies mis gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lasertje kan kapot zijn? Heb ik meegemaakt bij een gecombineerde CD/DVD recorder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het lasertje kapot is kan datzelfde lasertje dan wel afspelen en rippen? Gisteren middag nog 40 CD's geripped... En de foutmelding: Kan bestand niet branden! Zegt ie ook bij mp3-tjes die al 100 keer gebrand zijn...

Het beste antwoord

Verwijder al je brandprogramma's die momenteel op je harde schijf staan (via Configuratiescherm/Software). Na elke deinstallatie de PC herstarten.
Download de testversie of koop Nero. Met dat programma kan je perfect branden.

Daarna test je of de service "IMAP Burning" aangeschakelt staat (op automatisch) (Winxp: start/configuratiescherm/systeembeheer/services (indien aanwezig). Het kan best zijn dat die service niet aanwezig is, maar als die wel aanwezig is zet die dan op automatisch.

Toegevoegd na 13 uur:
Probeer eens met dit programma te branden, als dat wel lukt, dan weet je tenminste al dat je cd schrijver niet stuk is.

http://cdburnerxp.se/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schijfje van Nero heb ik hier liggen... En daarnaast heb ik geen services onder systeembeheer zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onde systeembeheer staat "Services". Dubbelklik op de naam "Services" en zie of er iets van IMAP tussenstaat en zet die dan eventueel op Automatisch. Verwijder de aanwezige Nero, herstart de PC en installeer Nero terug. Je geeft te weinig informatie. Je kan geen cd's meer branden. Krijg je een foutmelding? Welke?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens met dit programma te branden, als dat wel lukt, dan weet je tenminste al dat je cd schrijver niet stuk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://cdburnerxp.se/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was de oplossing. Hoewel het inmiddels geen zin meer heeft. Mijn 'backlight' van mijn scherm heeft het begeven en dat is erg vervelend bij een laptop. Werk nu op mijn 32 inch LVD TV...

Andere antwoorden (5)

Wat is precies de foutmelding? Heb je wat aan de drivers, firmaware, bekabeling etc gedaan en treedt het sindsdien op? Heb je al bijvoorbeeld nero burning rom opnieuw geinstalleerd en heb je een update gedaan van je brandprogramma? Welke snelheid probeer je te branden, soms is het zo dat een te lage snelheid ook niet meer ondersteund wordt door een programma, driver of brander. Welk operatingsysteem werk je en ondersteunt het brandprogramma dat?

Kortom, geen antwoord zo op te geven zonder meer informatie te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt uiterarad van je OS af. In Windows (Vista of XP) onder apparaatbeheer het stuurprogramma bijwerken. Het kan ook dat je meerdere brandprogramma's hebt geïnstalleerd die dezelfde speler aansturen. Dit kan conflicten opleveren. Oplossing: alle brandsoftware deinstalleren en 1 programma herinstalleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke naam geeft je speler aan in Windows apparaat beheer?
Het kan zijn dat dit op te lossen is met een firmware upgrade van je cd speler.

Merk, model, typenummer heb ik daarvoor nodig.
Hierna kan ik voor je op zoek gaan naar een gepaste driver.

Daarnaast is de Windows versie ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows XP... En apparaat beheer zegt dat er geen problemen zijn met de CD/DVD drive...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Apparaatbeheer zal die melding in dat geval nooit geven doordat de cd speler wordt herkend/normaal draait/media kan afspelen.
Ik had hetzelfde namelijk met een nieuwe dvd brander die niets kon branden, maar wel perfect werd herkend in windows XP.
Even gezocht naar een firmware (soort bios update voor de speler) en na een keer herstarten werkte deze perfect.
De laser van de brander kan ook gewoon 'op' of 'out of focus' zijn. Dan brandt ie nooit meer een CD. Als je sinds de laatste keer dat je gebrandt hebt, iets gewijzigd heb in de software, zou ik daar eerst naar kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar had ik ook al aan zitten denken. Maar het is maar één laser. En heb gisteren voor een klant op leeftijd nog 40 CD's geripped...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lezen is niet gelijk aan schrijven.
er zijn al wat antwoorden gegeven, maar ik heb nog wat wat je totaal niet zou verwachten: bij mij leek het net of die contacten niet werkte met branden en toen hebben ze tijdens de reparatie een nieuwe geluidskaart of videokaart ingezet?? weet het verder ook niet hoor, maar mischien dat je er wat aan hebt.