Wie weet een goede app om de afstand van het onweer te meten?

voor ipod touch 3e generatie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt toch wel zelf tot 10 tellen, of niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jeugd van tegenwoordig niet meer hoor ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is er niet :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onweerde net keihard..
Cryofiel
12 jaar geleden
De volgende vraag wordt of er een leuke app is om naar school te fietsen. Voordat je die kunt gebruiken, schakel je natuurlijk eerst je douche-app in. Daarna je ontbijt-app.

Antwoorden (4)

Heb er nog nooit van gehoord. Denk ook niet dat die er is. Want technisch gezien moet eerst het toestel 'luisteren' op de donder. En daarna visueel 'kijken' naar de flits.
Dus zowel audio als de camera moeten dan aanstaan. en ik betwijfel of de camera die flits kan detecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
scherp, eltonno
Deze (bron) maakt gebruik van temperatuur en luchtvochtigheid... Alleen moet je wel zelf even op start drukken als je de flits ziet, en op stop als je de donder hoort

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een 2de app toegevoegd. Daar kan je zelf de temperatuur invullen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken geen goede app hiervoor maar ik zie ook niet in waarom je die nodig hebt omdat de berekening erg eenvoudig is.
De snelheid van het geluid is 343 meter per seconde. Dus het aantal seconden tussen flits en donder vermenigvuldig je de snelheid van het geluid per seconde en dan heb je de afstand. Heel simpel geteld, 3 seconden is ongeveer 1km.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken hier niet echt een goede app voor, maar je kunt toch wel een buienradar gebruiken? (als je internet op
blauwe vlekken laten zien dat het daar meest waarschijnlijk zal regenen.
des te donkerder, des te meer regen en meest waarschijnlijk onweer.
een snelkoppeling ofziets naar deze website lijkt mij wel genoeg ;)

link zit bij bronnenlijst hieronder

Toegevoegd na 1 minuut:
ups foutje in tekst...
bij ''(als je internet op'' moet er ''je ipod hebt)'' staan..
sorry voor mijn onoplettende ogen :P