Wie weet een goede app om de afstand van het onweer te meten?

voor ipod touch 3e generatie

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb er nog nooit van gehoord. Denk ook niet dat die er is. Want technisch gezien moet eerst het toestel 'luisteren' op de donder. En daarna visueel 'kijken' naar de flits. Dus zowel audio als de camera moeten dan aanstaan. en ik betwijfel of de camera die flits kan detecteren.

Deze (bron) maakt gebruik van temperatuur en luchtvochtigheid... Alleen moet je wel zelf even op start drukken als je de flits ziet, en op stop als je de donder hoort Toegevoegd na 1 minuut: Nog even een 2de app toegevoegd. Daar kan je zelf de temperatuur invullen

Ik ken geen goede app hiervoor maar ik zie ook niet in waarom je die nodig hebt omdat de berekening erg eenvoudig is. De snelheid van het geluid is 343 meter per seconde. Dus het aantal seconden tussen flits en donder vermenigvuldig je de snelheid van het geluid per seconde en dan heb je de afstand. Heel simpel geteld, 3 seconden is ongeveer 1km.

ik ken hier niet echt een goede app voor, maar je kunt toch wel een buienradar gebruiken? (als je internet op blauwe vlekken laten zien dat het daar meest waarschijnlijk zal regenen. des te donkerder, des te meer regen en meest waarschijnlijk onweer. een snelkoppeling ofziets naar deze website lijkt mij wel genoeg ;) link zit bij bronnenlijst hieronder Toegevoegd na 1 minuut: ups foutje in tekst... bij ''(als je internet op'' moet er ''je ipod hebt)'' staan.. sorry voor mijn onoplettende ogen :P

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100