Hoe kun je achterhalen of er een keylogger op je pc is geinstalleerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
6.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overal al je wachtwoorden intypen en een week later kijken of je nog steeds overal in kan loggen ^.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ahem : wat is een keylogger ?

Antwoorden (6)

Scannen met virusscanners ed.
Probeer spybot search and destroy eens. Je kunt deze vinden op www.download.com.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Netlimiter kan dat detecteren... Als er iets ingetypt wordt, wordt het doorgstuurt, Netlimiter houdt al die poorten bij en laat ze zien... Zie je verdacht verkeer dan kun je daar nader naar gaan kijken... Dus je ziet het gewoon voor je en kun je stappen ondernemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Vele keyloggers slaan hun gegevens lokaal op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad
Naast de antwoorden die reeds elders op deze pagina staan, kan er ook een hardware-keylogger zijn geïnstalleerd. Die zie je dan tussen het snoer van je toetsenbord en je PC.

Als je helemaal paranoïde bent, moet je ook rekening houden met hardware-keyloggers die /in/ je PC of /in/ je toetsenbord zijn geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar werk jij rota ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik een nieuwe PC aanschafte, wilde ik meteen mijn back-up goed regelen. Ik maak nu een complete back-up op een externe harde schijf. Die schijf sla ik op het werk op. Maar: dat geeft het risico op diefstal. Terwijl er behoorlijk wat privé-informatie op die schijf staat. Dus heb ik die harde schijf (en de interne trouwens ook) gecodeerd met TrueCrypt. Mocht een dief mijn schijf in handen krijgen, dan kan hij in ieder geval niet bij mijn gegevens. En wat je dan allemaal op de site van TrueCrypt leest - ik dacht dat ik af en toe wat paranoïde was, maar die lui van TrueCrypt zijn nog heel wat graadjes erger! http://www.truecrypt.org/ (freeware)
Software keylogger: De harddisk ontkoppelen en scannen op een schone computer.
Hardware keylogger: visuele controle, ook IN de extern aangesloten hardware.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast al hetgeen al gezegd is:

Installeer 'filemon' (zie bron)

Je ziet dan welke bestanden er geschreven worden en waar.

Zoals antwoordman al zei: keylogger zetten typisch hun gegevens lokaal om ze dan 'ooit' eens door te sturen: als je keystrokes maakt en je ziet dat er constant geschreven wordt naar een file die niets met deze keystrokes te maken heeft, dan heb je'n keylogger en weet je ook meteen waar het zijn gegevens dumpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KeyScrambler Personal: (gratis)
http://www.qfxsoftware.com/products.htm

meer info:
http://pc-en-internet.infonu.nl/anti-virus/42242-gratis-anti-keylogger-bescherming.html

Keyloggers worden ook gedetecteerd door het gratis programma Spybot Serach & Destroy:
http://fileforum.betanews.com/download/Spybot-Search-Destroy/1043809773/1

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovenstaande link van Spybot search & destroy werkt wel, maar zorg ervoor dat je op de website van Spybot rechts in de blauwe RECHTHOEK klikt op "Download Now (15,650 kb) . NIET op de cirkel "Download now" !!!, want dan download je iets anders.