Kan de politie ontdekken dat je een programma als ableton hebt gedownload?? Zo ja doen ze hier iets mee??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de Politie wel wat anders te doen heeft dan opsporen wie wat download.
Als de politie gaat onderzoeken wie iets illegaals download dan zitten er heel wat mensen in het gevangenis dan mogen er wel 10.000 gevangenissen bij komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is ableton?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een muzieksoftware, jobo. Grappige vraag trouwens.

Antwoorden (2)

Nee de politie zoekt hier helemaal niet naar. Het zijn meestal stichtingen die in opdracht van grote software corporaties onderzoek doen naar uploaden/downloaden en je proberen voor de rechter te krijgen of eigenlijk proberen ze dmv chantage gewoon te laten betalen zonder dat er ooit een rechter bij komt kijken. De politie heeft wel iets beters te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ontdekken ze dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal door zelf bestanden uit te wisselen en zo te kijken van welke IP's veel verkeer komt. Zo gaat er ook nog wel eens wat mis. In principe hebben ze ook de medewerking van ISP's nodig, dit moeten ze met een rechterlijk bevel afdwingen, maar soms krijgen ze ISP's zover om zomaar die privé gegevens af te geven.
Ja zeker kan dat. Maar ze kennen geen Chinees. Laat maar. Als de politie, of een andere instantie zoals de douane, weet van welke sites er gedownload wordt dan kunnen ze de IP adressen opvragen bij die provider. Dus de aanbieder waar de downloadsite lid van is. In Nederland worden alleen bedrijven en de aanbieders van software en copyright materiaal voor de rechter gesleept, zolang als je het maar voor jezelf download maar er is een wetswijziging in de maak die het de benadeelden ook mogelijk maakt om particulieren aan te klagen. Het is nog even onduidelijk of die maatregel er daadwerkelijk komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve als de Politie Chinees is kan hij misschien wel Chinees lezen hahaa