Wat is een goed en gratis videobewerkingsprogramma waarbij je tekst aan de foto of film kunt toevoegen?

Ik was een filmpje aan het maken die ik op Youtube wilde zetten maar bij Windows Movie Maker kon ik geen tekst toevoegen. Wat is een handig, makkelijk en gratis videobewerkingsprogramma waar je tekst kunt toevoegen?

Toegevoegd na 1 uur:
zo ziet mijn moviemaker er uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Natuurlijk kun je teksten toevoegen met Windows Movie Maker! En ook nog allerlei teksteffecten gebruiken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat doe je met de link Titels en credits. Je kunt de tekst over de beelden heen zetten of op een effen achtergrond. Tijdsduur van de tekst, letterkleur en -type, effecten... alles kun je met Movie Maker makkelijk toevoegen en aanpassen.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Sorry, ik zat niet achter m'n pc. Wat blijkt? Het programma dat jij op je pc hebt is Windows LIVE Movie Maker (WLMM) en dus niet Windows Movie Maker (WMM). Dat zijn twee heel verschillende programma's. Ook met WLMM kun je prima teksten in video's of foto's zetten. Maar ook op een (gekleurde) effen achtergrond. Je zet de video/foto's in WLMM en klikt op "Bijschrift". (Zie nieuwe afbeelding bij mijn antwoord). Met het "scheermes" (zo noemen ze dat) bij de tweede pijl kun je aangeven waar de tekst moet komen. Vervolgens verschijnen de "Opties voor tekst" (zie afbeelding 2). Daar kun je de tekst, lettertype, kleur van de tekst, duur en allerlei effecten invoegen. (Vraag gerust als het niet duidelijk is).

Andere antwoorden (1)

Ik lees op een soortgelijke vraag 'Videospin'
Probeer maar.

Toegevoegd na 22 seconden:
En het is ook nog in het Nederlands!