Ik heb het programma Smart defrag gedownload, maar wat kan ik hier no precies mee?

Ze gebruiken het woord defragmenteren ook steeds wat bedoelt het programma daar nou mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Al je programma's en overige bestanden staan op de harde schijf van je pc. Als die schijf gefragmenteerd is, zijn de bestanden in delen op de schijf opgeslagen. Bij het opslaan van bestanden zoekt Windows namelijk naar de eerstvolgende beschikbare ruimte op de schijf, zonder te controleren of de ruimte groot genoeg is voor het bestand. Als de ruimte te klein is, dan plaatst Windows de rest van het bestand op een andere vrije locatie, net zo vaak totdat het hele bestand is geplaatst.

Een groot bestand kan zo in meerdere delen gesplitst op de harde schijf staan, met onnodige vertraging tot gevolg. Het defragmenteren van de harde schijf creëert weer wat orde in de chaos. De volgorde van de bestanden op de schijf wordt aangepast, zodat de meest gebruikte bestanden vooraan komen te staan. Dit alles met als beoogd resultaat: snelheidswinst.

Met Smart Defrag defragmenteer je dus de bestanden die op je harde schijf staan. Klik op het venster Defragmenteer en vervolgens op Defragmenteren en volledig optimaliseren.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De harde schijf daar zet je programma's op en je haalt ze er weer vanaf. Daardoor fragmenteerd deze harde schijf. Defrag, afkorting van defragmenteren, zet een en ander weer op een rijtje. Hierdoor wordt je harde schijf weer wat sneller.