Waarom start mijn computer niet door?

Het gebeurt regelmatig dat mijn computer tijdens het opstarten niet verder gaat dan ongeveer halfweg de opstartprocedure. Ik moet hem dan afzetten en opnieuw opstarten en dan start hij meestal wel door,maar het gebeurt ook ooit dat ik dit wel 4 of 5 maal moet herhalen. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.2K
capthavoc
12 jaar geleden
heb je misschien iets meer details ?
stopt hij met een zwart scherm na de windows opstartscherm
of voor die tijd al ?
zie je het buroblad en bevriest hij dan o,i.d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als hij wel is doorgestart probeer dan eens SYSTEM RESTORE hiermee kan je de pc terugzetten naar een eerdere datum misschien heb je iets gedownload wat het probleem veroorzaakt?

Antwoorden (9)

Harde schijf defragmenteren kan helpen. Lijkt op leesproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. Problemen met de harde schijf of cd/dvd speler
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al regelmatig harde schijf gedefragmenteerd maar helpt niet. ook ccleaner gedraaid maar helpt niet. Hij blijft niet altijd op dezelfde plaats hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan zijn dat de schijf een deze dagen begeeft. Zorg ervoor dat je tijdig een backup maakt van je belangrijke documenten. Daarna kun je nog altijd kijken wat het probleem is.
Koppel de cd/dvd speler maar los van de voeding en moederbord en kijk of de situatie hierdoor beter wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga nu toch ook denken dat het je harde schijf is die op zijn laatste benen loopt
Maak hem eens schoon met Ccleaner,gratis te downloden op www.download.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen dat bij mijn compuer gebeurde had de computer een virus.Je hebt dus een virus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets te kort door de bocht. Er zijn nog tientallen andere mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een virus veroorzaakt dit verschijnsel misschien, maar dat is wat anders als concluderen dat dit verschijnsel altijd op een virus duid.
Omdat je niet vertelt tot waar hij start is het moeilijk vast te stellen wat het probleem is. Ook zou het fijn zijn te weten wat je besturingssysteem is.

Ik denk voorlopig niet aan een virus.

Haal je usb-apparaatjes er eens uit en kijk of het nu beter gaat.
Het kan ook zijn dat je pc te warm wordt. Haal je linkerpaneel eens los en kijk of er veel stof in de ventilator zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten geen usb apparaten ingestoken behalve de printer. Hij kan ook niet te warm zijn want bij het opstarten is hij meestal uren geleden afgezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer, het was een gok.
Is je cmos batterijtje nog goed? Heb je geprobeerd in veilige modus te starten?
Gebruik eens Tune up

http://www.tuneup-software.nl/download/?EMail=
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht eens wat langer. Misschien start hij dan gewoon door. Doet de comp. dat niet dan via start-uitvoeren-msconfig-enter kijken wat er allemaal opstart en probeer een en ander eens uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je vlak voordat dit gebeurde nog iets wezenlijks aan je compu veranderd? Software geïnstalleerd of verwijderd? Hardware bij geplaatst?

Als je in 'veilige modus' opstart, gebeurt het dan ook?

Heeft Windows voor het booten ook een 'verbose-mode'? Iemand?

Bij mijn mac's en linuxen heb ik bij dit soort problemen altijd dankbaar gebruik gemaakt van de mededelingen die je tijdens het opstarten over het scherm kunt laten scrollen. Dan kan je zien op welk onderdeel in het opstartproces hij blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is al zolang aan de gang dat ik me dit niet meer herinner.Maar het zou kunnen.
Hij gaat zeker niet verder dan dat streepje dat blijft knipperen? dat had ik ook ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
af en toe blijft mijnes ook wel eens hangen als mn externe HD in mn USB poort zit.. dan zie mn pc deze zomaar als opstart schijf..

mocht alles niet meer baten heb je altijd nog systeemherstel in windows (7) ga je gewoon een maandje terug in de tijd.. en voila.. alles back to normal

GL