Sharepoint site maken

Wie kan mij vertellen of je speciale servers nodig hebt om een sharepoint website op te laten draaien. Voor mijn eigen website (niet sharepoint) heb ik een eigen server.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Als je dit zelf wilt hosten en opzetten heb je Sharepoint server software nodig. Sharepoint 2010 is een document management systeem en samenwerkingsplatform, waarmee/ waarop je ook een compleet intranet kunt bouwen.

Er zijn ook partijen waarbij je sharepoint kunt "huren". Dit zijn zogenaamde "hosted" oplossingen, waarbij je per maand betaald voor gebruik van de dienst.

Er is ook een tool, sharpoint designer 2010 die het voormalige MS Frontpage vervangt waarmee je websites kunt maken. Met Sharepoint designer kan je nog steeds een website maken, maar de tool wordt vooral gebruikt in combinatie met een Sharepoint server.

Toegevoegd na 36 seconden:
Hosted voorbeeld: http://www.hosted.nl/hosted-sharepoint-2010/?gclid=CL7Jl82Bv6cCFQQj3godtnMJAA

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor eigen installatie en hosting staan de hard- en software requirements hier:

http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc262485(en-us).aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Som. Bedankt voor je snelle en uitgebreide info. Je schrijft voor het maken van intranet sites. Maar internet kan dan toch ook lijkt mij? Weet je of sharepoint designer meer toegevoegde waarde heeft tov dreamweaver? Maar als ik het goed begrijp en je een sharepoint site opzet en de CMS functionaliteit wil gebruiken heb je dus de serversoftware nodig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sharepoint kan gebruikt worden voor intranet of internet websites waarbij je een document management en samenwerkingsplatform wilt. Ik ben zelf een frontpage gebruiker (geweest), maar het huidige sharepoint designer is toch echt vooral handig in combinatie met sharepoint. Als je een goede webeditor wilt dan is Adobe Dreamweaver een goede keus (als het om betaalde software gaat). Wat wil je overigens precies bereiken? Als je met sharepoint wilt spelen zou je kunnen zoeken naar hosted oplossingen waarbij je een trial kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Som wederom bedankt. Wat ik wil is een soort marktplaatssite wel met soortgelijke functionaliteit maar met een heel nieuw concept. Ik loop al tijden met een goed idee voor een site maar minimale financiele middelen. Hiervoor zoek ik de tool om mijn idee te bouwen. Een goede cms is in mijn concept van groot belang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, duidelijk. Ik vraag me af of Sharepoint hier de geschikte tool voor is en zeker als je beperkte middelen hebt denk ik dat je naar andere tools moet zoeken. In feite zou je nieuwe vraag kunnen zijn: Welke tools (software) kan ik gebruiken om een marktplaatsachtige website te bouwen, bij voorkeur met Open source.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok. Goed om te weten dat sharepoint niet mijn tool zal moeten worden. Ik dacht aan yoomla. Achja heb ik weer wat om me in te verdiepen