Ik heb op mijn laptop het programma 'windows movie maker 2011' maar heb enkele vragen over de effecten?

In windows movie maker heb je de kans om verschillende effecten toe te voegen, ik ben op zoek naar een effect waardoor je filmpje oud lijkt te zijn. Met dat effect bedoel ik dat er wat strepen opzitten, het zwart-wit is.
Weet iemand hoe dat kan in de versie van 2011?

Hier nog een filmpje, op de seconden 17 tot 22 kan je zien wat ik bedoel:

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik zoek het echt wel voor de versie 'windows live movie maker 7' een andere niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Importeer de video in WMM en sleep hem naar het storyboard onderin. Klik vervolgens op "Effecten" en sleep het plaatje van het gewenste effect (b.v. "Filmouderdom oudste") naar beneden, over de video heen. Bij deze editie van Windows Movie Maker kun je uit drie verschillende mogelijkheden kiezen om je film "ouder te maken" (zie pijlen in de afbeelding hieronder).

Als je het effect nóg sterker wilt maken, sleep je de afbeelding met het effect gewoon nóg een keer naar de video die onderaan in het storyboard of op de tijdslijn staat. Daarmee verdubbel je het effect.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding van jouw toevoeging:

Windows Movie Maker en Windows Live Movie Maker zijn twee totaal verschillende programma's. Eerst vermeld je in je vraag dat je Windows Movie Maker 2011 op je pc hebt staan, later schrijf je dat je Windows Live Movie Maker hebt...

Met Windows Live Movie Maker kun je je video niet zo'n "verouderingseffect" geven. De enige mogelijkheden vind je onder het kopje "Visuele effecten", bijvoorbeeld een zwart-wit-rood filter. Maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben...

Windows Movie Maker heeft veel meer effecten. Ik heb beide programma's op m'n (Vista) pc staan. Voor Vista is er een speciale versie, WMM 2.6. Je kunt hem hier downloaden:
http://windows-movie-maker.nl.softonic.com/
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ik wist niet dat er een verschil was. sorry voor de verwarring.

Andere antwoorden (2)

Hier zijn op mijn pc 2 effecten voornodig:
Oud en zwart-wit, ik weet het niet meer heel precies, want ik heb nu al een halfjaar duurdere software, maar volgensmij moest je er met je muis op gaan staan en ze op het filmpje slepen, als het goed is komt er dan in het story-board een ster te staan onder in de hoek van het filmpje als er een effect is toegevoed aan dat filmpje, en 2 sterren bij 2 effecten enz.
Succes he!
Heb je nog meer vragen, zet ze dan hieronder als reactie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is inderdaad veel verschil tussen Windows Movie Maker en Windows LIVE movie Maker. De LIVE versie is een verslechtering tov de vorige versie. Op mijn laptop stond de Live versie al geinstalleerd (ik heb Windows 7), maar ik miste de vele mogelijkheden van Windows Movie Maker.
Ik heb hem nu gedownload. Het is weliswaar de Engelse versie, maar daar valt prima mee te werken.