Hoe installeer ik een programam waar je windows Xp voor nodig hebt?

Ik wil een spel instaleren en dit staat er in de manual:

To install Age of Empires III, you must have administrator rights on your computer and your computer must be running Microsoft Windows® XP.

Ik heb windows vista en hij wil namelijk de setup niet opstarten hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

windows vista is strenger beschermd dan xp, dus alleereerst voer het programma uit met administrator rechten. (rechtermuisknop op de setup, uitvoeren als administrator) mocht dit het niet verhelpen, dan heeft windows vista nog een compatibliteitsmodus die ervoor zorgt dat, voor het spel, vista hetzelfde reageert als xp, maar je hebt xp en administrator nodig, dus nogsteeds uitvoeren als administrator.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan voor de zekerheid alles van de cd naar een map op de computer, en vanuit die map installeren, dat helpt wel eens bij beschadigde cd's. volgens de site van windows is deze game compatible met windows vista http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-vista/Details.aspx?type=Software&p=Microsoft%20Age%20of%20Empires%20III%20Gold&v=Microsoft&uid=&pf=0&pi=1&s=age%20of%20empires&os=32-bit ik kan verder ook niks vinden qua beschrijvingen van hetzelfde probleem en hoe je het op kan lossen..

Andere antwoorden (3)

Op het set-up programma rechter muisknop -> Compatibiliteit -> Windows XP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik virtualbox.
Daar kan je een heel ander besturings systeem op downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kun je programmas die minimaal op oudere besturingssytemen te draaien zijn, ook op nieuwere besturingssytsmen draaien. (het zijn minimale eisen waar hardware aan moet voldoen voor een bepaald programma). ik heb zelf de age of empire mythologie probleemloos uitgespeeld op een oudere vista en volgens mij moet een nieuwere AoE III ook lukken op de vista. ik zag je vorige post ook voor deze installatie en het beste kun je de autorunfunctie op je pc uitschakelen en handmatig bij "Uitvoeren" setup.exe proberen en ook moet de resolutie bij dit spel geloof ik goed staan. Is Age of Empire III een nieuw spel? volgens mij is deze ook alwat verouderd dacht ik