Welke productcode opgeven voor windows?

Ik heb onlangs een laptop van een vriend overgenomen, die zo aardig was windows er opnieuw op te zetten.

in eerste instantie was het idee om windows van de schijf er opnieuw op te zetten (aangezien je geen cd meer krijgt tegenwoordig)

maar hij had nog een legitieme vista home premium cd liggen en heeft windows daarmee geinstalleerd. alleen heeft hij met die premium cd gek genoeg windows vista basic geïnstalleerd.

maargoed windows werkt wel, alleen krijg ik nu zo nu en dan deze melding (zie foto) en heb ik elke dag updates (wellicht steeds dezelfde)

wat moet ik met deze melding? moet ik de productcode van de pc sticker geven of van de windows cd?

de windows cd is al voor een andere pc gebruikt dus dat kan het probleem zijn. maar de pc heeft een legitieme windows (voorgeinstalleerd op schijf destijds).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Onderop de laptop zit een windows sticker. Die code moet je gebruiken.
Als je een verkeerde versie van Windows hebt maar wel een sticker kan je de goeie versie downloaden en installeren.
Daarna toch nog de code van de sticker gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat betekent dat de product code al is gebruikt en dat je een nieuwe moet kopen voor ongeveer 100 euro had ik ook een keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nieuwe? voor windows is al betaald, waarom zou je 2 x voor windows moeten betalen?
Opbellen en zeggen dat je het stickertje kwijt bent geraakt, bv bij een verhuizing... 9 van de 10 keer geven ze je dan een nieuwe code ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de code op de sticker is de enige legale code die je hebt
dus je vriend had alleen de home premium
dat wil best installeren maar niet activeren
met de code van hem en jouw code is van een ander versie
ik zou even op zoek gaan naar een cd gebrand of niet dat maakt echt niet uit van hetzelfde type windows
dus in jouw geval home basic ? let ook even op SP type
maar ik lees ook iets over de de recovery ?
zit er geen recovery partitie op die laptop ?
gebruik dan die
dat is altijd de beste optie
vaak zit daar ook andere leuke software bij die bij dat pakket zat words office nero of zoiets

zoek even op google naar de recoverykey combinatie
die je moet indrukken om die partitie aan te spreken

zoek bijvoorbeeld op HP recovery keys als je en HP hebt
of ACER recovery key etc etc
capthavoc