Kan je op een HP mini laptop alles doen?

Ik bedoel, kan je internetten, en heb je alle bestanden zoals Windows Movie Maker, PowerPiont en Words erop?
Want ik ga binnenkort waarschijnlijk zo'n laptop kopen. maar ik wil niet dat je er maar weinig op kan doen.
let op: Ik heb het over zo'n MINI laptop!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je nog veel minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok. Slechte zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind zelf Windows beter werken voor bovenstaande dingen. Als ik echt zelf bezig ben met het produceren van muziek (dus opnemen, het echte producer-gebeuren), dan is een Apple (Mac) veel handiger. Maar voor bovenstaande dingen is een Apple toch niet beter? Ubuntu ken ik verder niet, maar van een Apple is bekend dat ze meer kosten door hun naam, minder goed zijn in dezelfde prijsklasse (dus lagere specificaties) en eigenlijk alleen bedoelt zijn voor muziek/photoshop etc.

Het beste antwoord

Je kunt er 'lichte' computertaken mee uitvoeren. Dus internetten, tekstverwerken, muziek luisteren, films afspelen.

Maar zware taken kan het niet (zo goed), zoals photoshop fotobewerking, videobewerking, zware games.

Een bijkomend nadeel van de mini laptops, is dat het beeldscherm afwijkt en kleiner is. Sommige programma's worden er niet goed op weergegeven, omdat het venster groter is dan het beeldscherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mini laptops zijn alleen geschikt voor Word, wat internetten en mailen, andere programma's worden enorm traag dus afbeeldingen in Powerpoint zullen enorm langzaam laden en filmpjes in Movie Maker ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste programma's kunnen erop draaien, voor snelle spellen zijn ze minder geschikt.
Ook zit er geen CD of DVD drive in, je kan dus geen CD's en DVD's spelen of branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als met een pc moet je alle andere programma's er eerst bij kopen die worden niet gratis verstrekt. Maar het kan wel.
12 jaar geleden
Hou er rekening mee dat internetten ook problemen kan geven. Bijv. bij het invullen van webformulieren als je iets op het internet wilt bestellen. Een site ontwerper gaat nogal eens uit van een groter scherm waardoor je knoppen aan de onderkant van het scherm niet ziet (sitebouwers zetten soms de mogelijkbeid tot scrollen uit).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hp heeft een hele nette serie mini's.
Wat wel hinderlijk is, is de beeldscherm resolutie, nl. 1024x600 in plaats van 1024x800. In combinatie met de grote windows 7 burobladpictogrammen is het net of je door een brievenbus zit te kijken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm ik heb laatst zelf een laptop gekocht ook van hp. alleen heb ik een grote. in k wou eigenlijk ook een kleintje maar ze zeiden dat deze beter was. natuurlijk is een kleine wel fijn om mee te nemen. maar grote kan je meer mee. alleen zijn ze wat duurder. maar op zo'n kleintje heb je niet echt een grote harde schijf. dus kan je er niet zoveel pzetten als een grote. maar natuurlijk kan je er wel op internetten en word enz moet je wel downloaden maar t kan er op. en windows movie maker da ken ik nie dus da weet ik niet. ik zou toch kijken naar een gote die zijn een stuk beter. en zelf vindt ik een groter scherm veel fijner als zon kleintje ik ben blij met mijn 15 inc kleiner dan zou ik eigenlijk nie ijn hebben gevonden. ik ken iemand met zon kleintje en die is er nie blij mee. en had liever een grotere gehad