Kan ik mijn net geschreven sollicitatiebrief het beste als .htm-, .html-, .htx-, .docx-, .doc-, .wps-, .wpt-, .rtf-, .txt-, of .csv-bestand opslaan?

En dan vooral in verband met het versturen naar anderen. Ik heb het een keer verzonden en toen is de email niet aangekomen bij het bedrijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Maak een html-pagina met daarop je cv en upload deze ergens.

Die kan iedereen altijd zien.

Als je wilt kun je hem zelfs afschermen met een wachtwoord en dan zet je het wachtwoord in de brief.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt ook je Linkedin-account gebruiken als CV.

Maar ook zoiets: http://www.ikki.nl/ontdek-ikki/online-visual-cv voorbeeld cv: http://www.ikki.nl/Michiel_de_Valk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Torrie, heel veel succes ermee!

Andere antwoorden (7)

Het beste als .doc Word kan dit openen en omdat bijna iedereen Word gebruikt is dat het handigst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onterecht minnetje. Het klopt gewoon.
Pdf omdat dan niemand er wat aan kan veranderen is geen argument. Want waarom zou iemand wat aan jouw CV willen veranderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en dan? Dan staat er "ik ben afgestudeerd in de onformatica". Dat verandert toch niks aan je opleiding en je arbeidsverleden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje j0ve. Ik snap ook niet waar het minnetje vandaan komt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Minnetje is niet van mij - maar zou het kunnen dat grafische bedrijven, die vaak alleen met Mac-computers werken, geen .doc kunnen openen als die .doc op een Windows-bak is gemaakt? Ook loop je het gevaar dat iemand denkt: "mooi, ik gebruik Word, en dat is goed". Maar dat die de nieuwste versie van Word gebruikt, terwijl de ontvanger een oudere versie gebruikt die het nieuwe bestandsformaat niet aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie typ Cryo, Sla je CV document inderdaad op als MS word 2003/XP document, en niet als 2007 docx, want dan heb je een grote kans dat iemand met een oudere versie van office hem niet kan openen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip*
pfff, ik ben echt aan vakantie toe ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-1 Nooit als .doc versturen. Is zeer onprofessioneel voor een sollicitatiebrief. Zie de andere antwoorden mbt .pdf hierna @whistler en @gdanonym
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, Nooit als .doc versturen. Vooral ook omdat het microsoft specifiek is. Pdf is universeel en de gegevens staan "vast" zoals de maker ervan heeft bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsjeblieft geen .doc daarmee verplicht je de toekomstige werkgever om word aan te schaffen om jouw brief te kunnen lezen. Als er geen word aanwezig is wordt je brief niet gelezen :)
.pdf
Ik ben op dit moment ook volop aan het solliciteren en verstuur hem meestal als pdf. Zo kunnen ze er ook niks aan veranderen oid. Dit kan met .doc wel.
Al is .doc wel de 2e beste optie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.doc of een .jpg bestand ze zijn allebij goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een email niet aangekomen is bij een bedrijf dan zou het kunnen zijn dat een overijverig spamfilter het tegengehouden heeft.
Misschien heb je een linkje in jouw sollicitatiebrief gebruikt.
Maak de sollicitatiebrief zo zakelijk mogelijk zonder toevoegingen als foto's of verwijzingen naar websites
De bestandsvormen die door vrijwel iedereen gelezen kunnen worden zijn inderdaad .doc en .pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze het beste versturen als een .pdf (Acrobat Reader) formaat. Hierbij wordt het bestand ook kleiner voor de email.

Bij veel bedrijven wordt de email en bijlages gescand voor virussen. Daarbij zijn Word-bestanden (dus .doc) potentiële gevaren, omdat in de macro's virussen kunnen zitten. Deze type bestanden worden om die redenen vaak direct helemaal geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut pdf. Ze kunnen er niks aan veranderen, je hebt geen problemen met layout etc en het is voor iedereen te lezen. Mensen die zeggen als .jpg zijn niet goed bij hun hoofd. Dat is een afbeelding. Overigens is het slim om zelf de Word versie (.docx) te bewaren voor als je later wat wil wijzigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem als PDF versturen, zeker omdat niet alle office pakketten hetzelfde omgaan met een doc(x) bestanden, het is zeer goed mogelijk dat je opmaak totaal anders is bij een ontvanger en dit voorkom je met een pdf.

Om een pdf te maken, heb je gratis software.
>>> http://www.primopdf.com/nl/ <<<
Wanneer je dit hebt geïnstalleerd, moet je het afdrukken op de 'pdf printer'.
Maar ik zou het document als .docx bewaren kun jezelf ook een aanpassing maken.