Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede gratis firewall voor mijn netbook / mini-laptop?

Op dit moment beschermt Windows Firewall mijn netbook / mini-laptop. Ik ben echter huiverig om Windows Update aan te zetten, omdat dit binnen mijn ervaring Windows steeds langzamer maakt. Omdat Windows Firewall daardoor ook niet wordt bijgewerkt, is dit niet een heel veilige keuze als firewall. Wie kent een goede gratis firewall die niet al te veel resources gebruikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste beveiliging van een pc met Windows begint met het up to date houden van je besturingssysteem. Het is dus van het grootste belang om Windows update regelmatig uit te voeren.
Het kan gebeuren dat je internet verbinding wat zwaarder belast wordt ten tijde van het updaten (grote downloads). Om te voorkomen dat dit gebeurt terwijl je net met iets 'belangrijks' bezig bent kan je de automatische update uitschakelen. Je zal er dan wel zelf aan moeten denken regelmatig (in ieder geval één keer per week) Windows update te draaien.

Toegevoegd na 42 seconden:
P.s. Windows Firewall is niet slechter dan andere gratis firewalls.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan je misschien wel verder helpen maar je zal daar waarschijnlijk niet erg blij mee zijn. je kan Comodo firewall installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Comodo Firewall
http://personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html

of zeer lichte en goede firewall: Netvida
http://www.netveda.com/downloads/index.htm

Je moet je wel even registreren maar ze zijn gratis en zeer goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding