Wat is een goed programma om muziek in een andere toonhoogte te zetten en sneller of langzamer te spelen?

Ik zoek een programma voor Windows waarmee ik liedjes sneller of langzamer kan afspelen en ook de toonhoogte kan veranderen. Het liefste gratis en als dat niet kan, eventueel een trial versie erbij.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het liefste met schuifknoppen, dat je tijdens het lied het kan aanpassen. Ik heb zelf Audacity en daarmee kan het ook, maar dit is niet altijd praktisch.

Een programma zoals Amazing Slow Downer, voor de kenners.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2K

Antwoorden (2)

Audacity is een gratis geluidsbewerkingprogramma met héél veel opties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kende ik al, gebruik ik ook en is heel handig. Alleen het duurt te lang als je het in een andere toonhoogte wilt zetten, of langzamer af wil spelen. Het liefste met schuifknoppen, dat je tijdens het lied heen en weer kan gaan zeg maar.
Audacity is hèt programma om offline aan audio te sleutelen. Wanneer je live van alles aan je nummers wilt kunnen veranderen, zul je een DJ pakket moeten gebruiken. Wanneer je daar eerst eens mee wilt stoeien, kun je de gratis 'Home Edition' van Virtual DJ proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je heb kunnen lezen, heb ik Audacity al en dat gebruik ik voor andere doeleinden. Misschien moet je 'Amazing Slow Downer' eens opzoeken op YouTube, daarmee kan je door middel van schuifjes heel makkelijk het tempo en toonhoogtes kan veranderen, wat gelijk gebeurt. Bij Audacity moet je enkele seconden wachten en moet je maar afwachten wat er gebeurt. Het is puur om mee te kunnen spelen met instrumenten, dus Virtual DJ is niet van toepassing hierop. Wel bedankt!