Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

overzicht van prijzen in excel ?

ik heb een overzicht van prijzen in excel , en deze rekent zich van zelf door , verander ik de maat verandert de prijs mee .
nou wil ik dit ook in een ander bestand , ik heb alleen geen idee hoe ik die aan moet pakken , heb al verscheidene dingen geprobeerd . ik ken zeg maar de basis van excel ,

al vast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
742

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je op het veldje waarin de uitkomst staat gaat staan met je cursor, dan zie je boven in beeld de formule.
Deze formule heb je dan ook nodig in je nieuwe tabblad.

Waarschijnlijk zal het iets zijn als =SUM(A1*B1).
De waarde van cel A1 (afmeting) wordt dan vermenigvuldigd met cel B1 (prijs).

Als je cel A1 dan verandert, dan verandert het uitkomstveld ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om je huidige bestand op te slaan als je nieuwe bestand en dit nieuwe bestand aan te passen. Dan hoef je zelf geen formules te maken en weet je zeker dat het werkt zoals je wilt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kunt ook je bestand wat wel werkt omgekeerd ontleden.
Ga op de cel staan waar de prijs wordt vermeld en kijk hier wat daar in staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je deze vraag binnen excel of bedoel je in een ander programma. Als je deze berekeningen bijvoorbeeld wilt zien in word dan kun je dat doen door het rekengedeelte in excel te selecteren , dan kopieren, daarna naar word en daar met plakken speciaal een koppeling maken
Frank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding