Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik in adobe photoshop de spot healing brush tool gebruik om tekst in een foto weg te halen, blijft er een wazige streep achter?

In een foto staat een tekst. Dit wil ik graag weg hebben, maar als ik de spot healing brush tool gebruik, blijft er een wazige streep achter op de plek waar ik het gedaan heb. Heb al met verschillende grote's van de healing brush geprobeerd, maar er blijft een wazige streep achter, wat doe ik verkeerd?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik gebruik trouwens Adobe Photoshop CS 5.1

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
917

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

1) Zorg dat het "content aware" vakje is aangevinkt.
2) Gebruik nu de "Fill tool". Deze kun je gebruiken door naar "Bewerken (of edit)" te gaan en dan op "Fill" te klikken. Zet deze dan ook op "Content aware"

De "Fill tool" doet er wat langer over maar hij doet het wel beter dan de Spot healing tool.

Zie bron voor een video handleiding met instructies hoe je deze tools moet gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien is je 'brush' te klein. Maar zelf zou ik eerder de clone tool gebruiken.
De spot healing brush wordt meer toegepast voor bijvoorbeeld puistjes in een gezicht. Dus een klein rond dingetje die je weg wilt hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding