Inhoud van bestand is weg na openen in office 2007

Ik heb pas een nieuwe laptop. Op de vorige had ik office 2003 en nu office 2007. Nu is er iets raars gebeurd: Ik had een excelbestand (gemaakt in office 2003) met een aantal rekenformules geopend en daarna weer opgeslagen.
Toen ik hem de volgende keer weer wou openen, kreeg ik de melding: macro's inschakelen of uitschakelen. Ik heb gekozen voor uitschakelen, maar daarna kreeg ik een heel leeg scherm. DE INHOUD VAN HET BESTAND WAS WEG.
Gelukkig had ik nog een backup, maar daar is hetzelfde mee gebeurd. Hoe kan dat en hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

je kunt dit waarschijnlijk niet meer oplossen omdat je op uitschakelen hebt geklikt en het dus waarschijnlijk is verwijdert. waarom het weg is : omdat je geen dingen van office 2003 in office 2007 kan openen, tenminste dat is ook bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met de andere bestanden totaal geen problemen, die kan ik allemaal gewoon gebruiken in office 2007. Het gaat om dit ene bestand waarbij iets fout gaat.
Dit kun je oplossen door het compatibiliteits software voor office 2007 te downloaden.

http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=3

Toegevoegd na 56 seconden:
NL taal doet het hier niet, misschien bij jou wel? suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Dat is juist bedoeld voor andersom: documenten die in 2007 gemaakt zijn, openen in een oudere versie van office.
Office 2007 is wat strenger wat beveiliging betreft. Kennelijk heb je macro's in je document. Om deze te kunnen gebruiken, moet je dus "inschakelen" als daar om wordt gevraagd. Waarschijlijk werkt het dan wel!
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had gelukkig nog een een backup bestand en die gebruik ik nu. (ik ben nu wel veel gegevens kwijt) Maar wat me opvalt: als ik bij dit bestand klik op sluiten, dan krijg ik daarna een heel blauw scherm met alleen het officelint en verder niets. Als ik een ander excelbestand sluit dan sluit hij in 1 keer. Er is iets vreemds met dit bestand aan de hand. Ook omdat ik hem nu al 2 keer kwijt ben geweest.
Het vreemde is ook dat ik er gewoon een aantal keer mee kan werken en dan ineens krijg ik die melding over macro's
Als in jouw oude bestanden macro's aanwezig waren, moeten die in de nieuwe versie ingeschakeld worden.
De vraag hierom is puur uit beveiliging.
IK hoop dat je ergens nog een kopie van het bestand hebt. Open het opnieuwe en schakel de macro's in.
Groet,
Frank