Wat voor 'word microsoft' achtig programma kan ik het beste gebruiken voor mijn netbook?

Volgens internet kun je beter geen Word op een netbook zetten omdat het te veel vraagt van de netbook en daardoor langzaam gaat lopen. (let op: géén NOTEbook maar een NETbook. Een mini laptop).

Welke programma's kan ik wèl gebruiken om een bestand fatsoenlijk in te typen?
En wat ook echt een must is, is dat ik het bestand via de USB in mijn thuis computer kan stoppen en het getypte bestand in WORD kan openen. Zodat ik er thuis mee verder kan.

(Ik krijg morgen de Samsung N110 binnen)

Toegevoegd na 9 minuten:
PS.. nu ik toch bezig ben:

.. ** Wie weet er een klein Anti Virus programma wat ook niet te veel vraagt van een netbook maar wel prima erop draait en uiteraard: goed is? **

Toegevoegd na 39 minuten:
Gratis uiteraard.. heb geen geld meer na het kopen van de netbook ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Je zou Writer van het pakket Open Office kunnen overwegen. Is een gratis pakket (zie bron 1).

Als je je netbook zo min mogelijk wil belasten, kun je zelfs een Portable versie gebruiken. Deze draai je vanaf een USB-stick. Als je tevens de documenten opslaat op deze stick, heb je het programma en je documenten altijd bij je (zie bron 2).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die portable ben ik wel héél benieuwd naar! En enorm handig. Want de stick moet er toch in als ik bestanden wil openen.. Top!! Ga ik mij even in verdiepen :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ennn.... gelukt! top werkt geweldig (voor zover ik 't op mn pc dan kan zien). Top! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi dat het gelukt is, succes ermee! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral de portable word was een openbaring voor mij ;) Thanks

Andere antwoorden (4)

Open Office

Toegevoegd na 1 minuut:
of Google Docs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mischien is 'Google Documenten' een mooie oplossing.

Voordelen: Het is gratis EN is compatible met Words.
(Google Documenten accepteert de meestgebruikte bestandsindelingen, inclusief DOC, XLS, ODT, ODS, RTF, CSV, PPT, enzovoort. )
Bestaande bestanden kun je uploaden.

Nadeel: Internetverbinding nodig om aan je bestanden te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt rustig Office installeren op je Netbook.
Alleen gebruiken de meeste mensen 99% van de mogelijkheden nooit die Office biedt. Ook nog eens zonde van je geld.
Als je recht-toe-recht aan stukjes wilt tikken, dan kun je ook Wordpad gebruiken, dat zit standaard in Windows.
De bestanden kun je gewoon in Word openen.

Wat betreft Antivirus op een netbook is Trend Micro internet security een aanrader.
http://us.trendmicro.com/us/products/personal/internet-security/

Maar, NAV2009 vraagt ook heel weinig resources. Norton AV heeft zijn leven volledig verbeterd.

Toegevoegd na 1 uur:
Gratis moet het dus zijn. Nou ja, Wordpad is gratis.
Anders dus Open Office, zoals al gezegd.
Gratis AV:
Dan kom je bij AVG uit

of Avira - http://www.free-av.com/
En een aanrader is:
http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima programma's! ...alleen kosten geld. Ik zoek wel een gratis. Ik dacht dat ik het erbij had gezet maar blijkbaar niet. Even snel veranderd.
Nog ideeen? :P Enorm bedankt voor je aanraders hoor! Voel me beetje een kluns nu ik vergeten ben er "gratis" bij te zetten ;) Krijg je toch van mij alvast een +1
Buiten OpenOffice, is er ook AbiWord. Deze kan ook portable als je wilt.

Openoffice is leuk en kan heel veel. Maar opstarten is langzaam. Als je snel een word processor zoek met redelijke functionaliteit is AbiWord misschien iets voor jouw.