wat betekent 'verborgen' in windows 7?

bij mappen en bestanden kan ik, als ik naar eigenschappen ga, 'verborgen' aanvinken.
Maar hierna zie ik de map nog steeds staan.
Wat doet het 'verborgen' zijn wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Op jouw pc staat aangefinkt dat de verborgen bestanden en mappen altijd zichtbaar moeten zijn. Standaard staat deze optie uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar pas ik dat aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Open de windows verkenner.
Als je menubalk niet zichtbaar is dan maak je hem eerst zichtbaar door op ALT te klikken.
Dan op je dit scherm via Extra -> Menuopties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil ook niks vewijderen, ik wil iets verbergen :P
PS: bedankt voor het HEUL snelle antwoord

Andere antwoorden (2)

Dan zijn ze verborgen, maar een andere optie in Windows is dat je verbogen mappen en bestanden kunt tonen en dus zie je ze....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het begrip verborgen is bedoeld,om bij ondeskundige handelingen te voorkomen,dat bepaalde essentiële mappen worden verwijderd. Denk aan kinderen,die ook met dat vreemde ding ,willen spelen en per ongeluk op verkeerde knopjes gaan drukken,met alle gevolgen vandien. Dit geldt overigens niet alleen maar voor peuters/kleuters maar evengoed voor volwassenen.Kortom..er kan minder mis gaan,als het standaard zó blijft en waarmee tevens de belangrijke systeem gevoelige bestanden voor een x-aantal Windows gebruikers daarmee verborgen zijn.

Groet:Zoekertje