Hoe kan ik in Word 2010 de pagina nummering laten beginnen vanaf pagina 3?

Ik zag wel iets over secties maken maar dat lukte mij niet. (Ik heb een Engelse versie van Word 2010) hopenlijk kunnen jullie me dit uitleggen.

Toegevoegd na 16 minuten:
EDIT: Het lukt nog niet, de pagina nummer begint nu op pagina 1 als 3, en niet op pagina 3 als nummer 1

Toegevoegd na 23 minuten:
Als ik invoer bij, start at, en bv 3, dan start hij op pagina 1 (de voorkant) met paginanummering 3, ik moet echter hebben dat hij op pagina 3 begint met nummer 1

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
9.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diegene die ons gelijk gaat minnen moet even inzien dat de vraag niet helemaal duidelijk was geformuleerd. Ik heb m'n best gedaan.

Het beste antwoord

Je moet om te beginnen een sectie einde invoeren op pagina 2, en wel type: next page (Insert -> break -> section break-> next page)

Op pagina 3 ga je vervolgens naar pagina nummer invoeren. Daar moet je selecteren: Start at 1.

Toegevoegd na 1 minuut:
Complete uitleg in het engels:
http://www.ehow.com/how_5831952_start-numbering-middle-word-document.html

http://www.word-2010.com/microsoft-word-2010-section-break/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De paginanummering laten beginnen met een ander nummer dan 1

U kunt pagina's nummeren in meerdere documenten zonder de nummering te onderbreken door in het eerste document de pagina's te nummeren van 1 tot en met 20 en in het tweede document van 21 tot en met 40.

1. Klik in de sectie (sectie: een deel van een document waarvoor u een bepaalde paginaopmaak instelt. U begint een nieuwe sectie als u eigenschappen zoals regelnummering, aantal kolommen of kop- en voetteksten wilt wijzigen.) waarvan u het eerste paginanummer wilt wijzigen.
2. Klik in het menu Invoegen op Paginanummers.
3. Klik op Opmaak.
4. Geef een nummer op in het vak Beginnen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een maar een keertje, de vraag is nu duidelijker.

Je moet het volgende doen: op de pagina 2 of 3 (je moet er een beetje mee spelen) zet je je cursor neer, klik dan op 'Pagina-indeling' en dan op 'Eindemarkeringen'. Daar kies je voor 'Doorlopend' of 'volgende pagina', net wat jou goed uitkomt want ik ken de inhoud van je document niet.

Ga dan naar pagina 3 en dubbelklik op de ruimte voor de voettekst (onderaan de pagina). Bovenin verschijnt een extra tabje (Hulpmiddelen voor ...), klik daar het knopje 'Aan vorige koppelen' uit. Klik nu op 'Paginanummer' en voeg een paginanummering toe. Je kunt zelf via 'Opmaak paginanummers' nog aangeven vanaf welk getal genummerd moet worden.

Succes ermee!