Is Windows XP op een nieuwe PC nog te krijgen? Of toch op Windows 7 wachten?

Met nog maar 5 GB schijfruimte ben ik me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuwe PC. Ik loop alleen overal tegen de Windows Vista op, terwijl ik eigenlijk gewoon de Windows XP wil hebben. Maar er liggen wel overal van die kleine schattige notebookjes die op Windows XP draaien. Dus dan zou je haast denken dat je nog gewoon een PC met XP zou moeten kunnen krijgen...

De mensen die ik ken met Vista klagen allemaal over bugs...

Of is Linux een beter alternatief voor zakelijk gebruik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hier tekent ook al een trend af: (artikeltje van vandaag) Maar liefst 70 procent van de XP-gebruikers die Windows 7 geprobeerd hebben, is positief over dat nieuwe besturingssysteem. Dat blijkt uit onderzoek onder 5000 XP-gebruikers. Misschien is de uitkomst van het onderzoek een indicatie dat deze XP-gebruikers iets opmerkelijks gaan doen. Namelijk overstappen naar een nieuw besturingssysteem van Microsoft. Ook ik heb Windows 7 al draaien en ik ben ook positief. Hoe is het mogelijk :)

Bronnen:
http://webwereld.nl/nieuws/63136/xp-gebrui...

In jouw geval zou ik wachten op Windows 7. Dat duurt nog maar een paar weken. Maar goed, ik kan natuurlijk niet beoordelen of die wachttijd voor jou acceptabel is. Windows XP is nog steeds te krijgen. Hetzij direct (bij sommige leveranciers), hetzij als downgrade-optie. In het laatste geval krijg je een PC met Vista, en een DVD waarmee je Vista kunt omzetten in XP. Ik gebruik zelf Vista, en ik ben er uitermate tevreden over. Zeker op nieuwe hardware, en na Service Pack 1, loopt het uitstekend. Geen bugs tegengekomen, snel, en zo stabiel als een rots. En ik ben echt een power user die wel wat meer doet dan een documentje typen, emailen en internetten. Toegevoegd na 1 minuut: Linux is een heel goed alternatief, maar je moet verdraaid goed nadenken voordat je die overstap maakt. Moet je bijvoorbeeld veel documenten uitwisselen met klanten? Word, Excel, zelfs PDF: het gaat onder Linux toch vaak moeizamer dan onder Windows. Dan je systeembeheer. Ben je expert? Vind je het leuk om een paar uur te besteden op diverse Linux-forums om een probleem te analyseren en op te lossen? Zo nee: blijf weg van Linux, of zorg dat je een betrouwbaar en altijd-beschikbaar neefje in de buurt hebt.

Bij veel winkels is XP inderdaad niet meer te krijgen, maar ik heb gezien dat via verschillende webshops wel nog XP wordt meegeleverd. Let wel op omdat dit vaak met "verouderde" systemen is die plaats maken voor nieuwe systemen met Vista of Windows 7.

Ha, nu ben ik eens skeptisch. Als windows Vista niet goed is, waarom zal Windows 7 wel goed zijn. Het is en blijft Microsoft. De grootste, dus ook de grootste aantal fouten en het grootst slachtoffer van virusaanvallen. Wacht eerst maar eens af of Vista 7 wel zo zaligmakend is. Wacht zeker maar de eerste service pack af. En als die al heel snel komt, de tweede.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100