Op welke manier is dit probleem te verhelpen ? (Excel)

Telkens als ik een bankrekeningnummer van 10 cijfers met puntjes in dit getal intik worden die puntjes verplaatst in Excel. Hoe dit in orde te krijgen,zodat de puntjes op dezelfde plek ,blijft staan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

De kolom van de banknummers niet als rekenkundige kolom definiëren, maar als tekst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de cel aanpassen kies opmaak en kies daarna bijvoorbeeld tekst dan blijft het zoals je het intyped
12 jaar geleden
Heel simpel, begin de cel/nummer met een enkel aanhalingsteken (') ... Dan ziet Excel de invoer niet als nummer maar als tekst, en behoudt de opmaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Selecteer de kolom waar je bankrekeningnummers in wilt typen.
- Rechtsklik, en kies celeigenschappen
- Kies vervolgens voor TEKST
- klik OK, en je kunt alles intypen wat je wilt, en het komt er letterlijk zo te staan. De meest vreemde tekens (of volgorde van tekens) worden nu zonder verdere bewerking of wijziging geaccepteerd. (zie plaatje)