Hoe krijg ik mijn Outlook Express ook op mijn laptop?

Ik heb een desktop met Windows XP. Kort geleden ook een laptop gekocht met Windows 7. Hoe krijg ik nu Outlook Express, die ik als e-mailprogramma heb, ook op mijn laptop?

En nog een vraag. Ik gebruik ook Hotmail en heb die op mijn laptop al gevonden maar hoe krijg ik het icoontje daarvan op mijn bureaublad?

De uitleg graag in Jip&Janneke taal.

Toegevoegd na 19 uur:
Door een reactie van Kimath heb ik nu via Webmail van KPN toegang tot mijn Outlook e-mail. Ik ga erin via mijn favorieten. Maar ik heb Hotmail en Webmail nog niet als icoontjes op mijn bureaublad. Hoe doe ik dat?

12 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Vanaf Windows Vista en hoger is er geen Outlook Express meer. Dit is vervangen door Windows Mail. Als het goed is zit dit standaard op je pc geïnstalleerd.

Toegevoegd na 29 seconden:
De werking is zo goed als hetzelfde hoor, het is eigenlijk alleen de naam die verandert is.

Toegevoegd na 20 uur:
Naar aanleiding van je toevoeging.

- Klik met de rechtermuisknop op je bureaublad en klik op Nieuw -> Snelkoppeling.
- Nu heb je een venster met een balkje om wat in te vullen en een knop bladeren.
- Kopieer en plak de link naar de website in de invulbalk (bijvoorbeeld https://webmail.planet.nl/mail/logon.asp )
- Druk op volgende en geef de snelkoppeling de gewenste naam (in dit geval Webmail)
- Druk op voltooien en je hebt de snelkoppeling op je bureaublad staan. Als je hierop dubbelklikt, word de site geopend met de internetbrowser die je als standaard hebt ingesteld.

Dit daarna herhalen met de link van Hotmail :)
Kimath
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Ik kan geen Windows Mail vinden. Het staat niet op mijn bureaublad en ook niet onder het kopje "Alle Programma's".
Kimath
12 jaar geleden
Dan heb je op de laptop waarschijnlijk Windows 7 Basic zitten, die heeft minder opties.
Dan zul je een mailprogramma moeten downloaden, Thunderbird schijnt goed te zijn: http://www.mozillamessaging.com/nl/thunderbird/
zondag
12 jaar geleden
Dat klopt. Het is Windows7 Basic. Maar ik wil via mijn laptop ook bij mijn post in Outlook Express kunnen komen. Hoe doe ik dat dan? Binnenkort ga ik met vakantie en neem het lappie mee; deskie moet thuis blijven ;-)
Kimath
12 jaar geleden
Als het alleen voor vakantie is, dan kun je ook gewoon webmail gebruiken. De meeste providers hebben dit wel. Welke gebruik je? Ik heb zelf KPN, en kan via deze pagina inloggen en mijn mail kijken: https://webmail.planet.nl/mail/logon.asp
Je logt in met de gegevens die je van je provider hebt gekregen en kunt zo al je mails lezen.
Ze blijven daar online staan, totdat je weer thuis bent en daar je mailprogramma opent.
zondag
12 jaar geleden
Dank je wel Kimath. Dit is de oplossing. Ik heb ook KPN en het is gelukt op de laptop. Ben je zeer dankbaar.
Kimath
12 jaar geleden
Mooi dat het gelukt is :D
zondag
12 jaar geleden
Je hebt me geweldig geholpen, dank je wel. En de gouden handdruk is dus voor jou ;-)

Andere antwoorden (3)

Je drukt op je rechter muis knop en dan staat er outlook bij daar klik je op en "Viola" daar is die dan en als hotmail in je taalbalk (balk onderaan je scherm) wilt dan moet je zoeken op hotmail en dan slepen naar bureaublad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij draait outlook expres niet meer onder windows 7, daar is live mailvoor in plaats gekomen. Live mail heeft meer moegelijkheden als outlook. Je zou terug in de tijd gaan....
En trouwens, het icoontje van live mail staat al op je bureaublad als het goed is.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Outlook expres draait niet onder W7
zondag
12 jaar geleden
Spijt me, geen icoontje van Live Mail op deze laptop.
De twee antwoorden hierboven kloppen: bij Windows 7 zit geen Outlook (Express). Ook de opvolger van deze programma's, Windows Mail, gaat verdwijnen. Het wordt nu al niet meer standaard met Windows 7 meegeleverd.

De "officiële opvolger" van Windows Mail is Windows Live Mail; dat zal in de toekomst het enige e-mailprogramma zijn dat Microsoft uitbrengt.

Je kunt dus kiezen uit Windows Mail of Windows Live Mail. De laatste heeft als voordeel dat je er al je e-mailaccounts in kunt onderbrengen.

De programma's kun je hier downloaden:

http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=56883de5-2024-4631-806e-757693072a1c#SystemRequirements

http://www.placebeau.nl/article/473/Windows_mail_voor_Windows_7.html
Pieter2011