Wie weet hoe dat ene DOS-spelletje heette?

Het gaat om een spelletje met een slang waarmee je stukken "uit de level" moet "snijden" om uiteindelijk zo min mogelijk ruimte op de oorspronkelijke achtergrond over te houden. Dat wordt je ondertussen lastig gemaakt door allerlei schietende dingen enzo.

Toegevoegd na 15 uur:
Het is niet Stix/Styx. Heb even wat screenshots bekeken en waarschijnlijk is Styx een voorloper van het spel dat ik zoek. Wat ik zoek is figuratiever, moderner.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Doet me denken aan Quix voor de Atari Spelcomputer, zo'n 20 jaar geleden. Een PC-versie is me onbekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het spelletje had een vrij lange naam (kon wel eens dat het begon met een V?) en was absoluut een PC-game. Toch bedankt voor het meedenken :-)
Ik heb het ook gespeeld vroeger, en zit me suf te peinzen naar de naam. Xonix?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het Stix.

Toegevoegd na 1 minuut:
Erg leuke vraag trouwens. Ik zat gelijk weer op een site van commodore 64 en op een forum daarvan. Zat ook gelijk weer van die oude spelletjes te spelen (space invaders en zo).
Thanx!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes stix, en dat werd steeds sneller naarmate de processorsnelheid toenam. Op het laatst was het bijna een raceauto die over het scherm scheurde.