Wanneer verdwijnt een site nu wel en wanneer niet van je scherm als je een andere site oproept?

Soms zit ik iets te lezen op internet en wil ik even iets anders zien. De ene keer blijft wat ik lees gewoon staan achter de nieuw opgeroepen site en de andere keer blijkt het verdwenen als ik de laatst opgeroepen site weer wegklik Hoe weet ik van te voren of het wel of niet weg zal zijn als ik het niet eerst minimaliseer?

14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met de manier waarop de maker van de site waarop je zit zijn hyperlinks heeft aangemaakt.
Heeft hij er bij gezet dat deze in een nieuw venster geopend moeten worden, dan blijft je pc op de "oude" site, heeft hij gekozen voor in hetzelfde venster, ja, dan ben je weg van de site.

Overigens: Als je met de rechtermuisknop op de link klikt kun je zelf kiezen voor openen in een nieuw venster, waardoor je op de pagina blijft waarop je aan het lezen was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je zeker wil weten dat de site waarop je zit niet weggaat als je op een link klikt moet je de link met je rechtermuisknop aanklikken en dan kiezen voor "Openen in een ander venster" of "Openen in een ander tabblad".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sitebouwer kan dit zelf ingegeven hebben. Dus hij bepaalt of er een nieuwe pagina wordt geopend of dat er in de huidige pagina wordt geopend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht je nu zeker willen zijn van het behouden van de huidige pagina, dan gebruik ik altijd even de Ctrl toets (die druk ik in wanneer ik de link inklik met de muis). Zo open je een volgende tabpagina of nieuwe pagina. Bij de Apple Mac gebruik je de Cmd toets.