Bestaat er een e-mail programma waarmee je een e-mail op een ingesteld tijdstip kan laten versturen?

Omdat het (tegenover bedrijven etc.) niet netjes staat als het tijdstip van het verstuurde mailtje 3 uur 's nachts is bijvoorbeeld. En dan zou je dat mailtje, dat je om 3 uur hebt gemaakt, verstuurd willen hebben om 8 uur 's ochtends (wanneer je eigenlijk nog slaapt).
Is er een e-mail programma waarmee dat kan?

Toegevoegd na 1 uur:
Niemand ervaringen met andere programma's dan Outlook?

Wel bedankt voor alle vindingrijke tips en trucs :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.8K

Antwoorden (6)

Niet dat ik weet, maar ik kan je wel mousemachine aanbevelen, als je een beetje doorhebt hoe het werkt kan je je muis op elk moment van de dag overal op het scherm laten klikken, één keer of meerdere keren. Daarmee kan je dus in principe als je het goed instelt, de muis om 8 uur op 'verzenden' laten klikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten, let wel op dat ie met een screensaver wel eens moeite heeft, dan word de eerste klik niet goed verwerkt, je kan dan dus als eerste stap het beste de muis alleen even laten bewegen, de 2e kan dan een klik worden zodat je zeker weet dat het goed gaat.
Ja, ik heb het zelf eens gedaan met Microsoft outlook. Was een gepuzzel om te achterhalen hoe het precies ging. Weet dus niet precies meer hoe het werkt, maar het moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een truuk die je kan gebruiken is om de tijd op je computer te wijzigen.

Als het dus 3 uur is zet je je tijd op 8 uur en verstuur jij de email.

Als de persoon niet eerder dan 8 uur de pc aanzet, zal hij zien dat de email verstuurd is om 8 uur. (Als hij de pc om 7 uur aanzet en je email dan binnenkrijgt is het raar dat er staat dat je email om 8 uur is verzonden terwijl het nog 7 uur is.

Je kan ook je tijd iets terug zetten zoals 00:15 dan lijkt het alsof je het s'nachts niet te laat verzonden hebt en hij het s'ochtends pas ontvangen heeft.

Stel hij is om drie uur nog wakker kan het dus ook zijn dat je mail gewoon een vertraging heeft opgelopen als hij hem dan om 3 uur binnenkrijgt.

Zolang hij geen computertechneut is, is het best lastig te achterhalen hoe laat het echt was. Er kan namelijk altijd een storing zijn geweest dat je mail dus zo laat is aangekomen.

.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oftewel de mail zal de computertijd van jouw op jouw pc aangeven hoe laat het verstuurd is.

Want als jij in een ander land zit, geeft ie aan hoe laat hij in dat land (de tijd dat toen op zijn pc stond) de mail verstuurd heeft.

Toegevoegd na 8 minuten:
je kan je mailtje die je wilt versturen als hij klaar is ook afsluiten. Hij vraagt dan of je hem in je concepten wilt opslaan.

Doe dit.

In je concepten doe je rechtermuisknop op het mailtje dat je om 8 uur wilt verzenden en dan klik je op opties.

Daar kan je aanvinken: "niet bezorgen voor" en vervolgens een datum en tijd instellen.

laat wel je pc en outlook openstaan
en zorg dat je pc niet in slaapstand of standby gaat. Dan wordt je mailtje op die datum en tijdstip verzonden.

Toegevoegd na 11 minuten:
PS. Ik heb het over outlook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was vergeten erbij te zeggen dat mijn verhaal over outlook gaat. (laatste stukje).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dus dat ik het niet was vergeten ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Zoekertje
Vroeg inderdaad naar een programma, maar oplossingen die hetzelfde resultaat geven zijn zeer zeker ook welkom! Maar met outlook is het dus mogelijk. (jammer dat ik nu net dat programma van mijn pc verbannen heb)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Qyton, Graag gedaan :) PS. Dus als ik je alleen het outlook verhaaltje had verteld, dan was het uiteindelijk toch geen goed antwoord voor je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal over wijzigen computertijd:
Nog los van andere problemen die kunnen ontstaan door "foute" tijd (denk aan systeemherstel, automatische taken etc. ) , is dit ook maar ten dele waar: Email wordt aangeboden bij een SMTP-server, die voegt ook (uiteraard eigen) datum/tijd informatie toe, evenals in het opvolgende traject die de email via Internet doorloopt (bekijk maar eens de header-informatie van een ontvangen email....). Sommige emailpakketten (denk hierbij ook aan webmail) displayen de datum en tijd die de SMTP-server heeft toegevoegd als verzendtijdstip, dus tijdtruc gaat dan niet op....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met webmail gaat het verhaal inderdaad niet op. Maar wel voor de normale mailclients. En ja dat van de header ben ik me bewust. Maar welk bedrijf gaat er bij een normaal mailtje kijken in de header. Dat doe ik alleen bij spam mailtjes of als ik het ipadres wil achterhalen.
En al staat er een andere tijd van de SMTP server, er kan altijd door een of andere storing een vertraging zijn opgetreden bij de server of pc ;). Daarnaast moet je natuurlijk alleen de tijd aanpassen voor even om de mail te versturen en daarna weer terug zetten. Het was een truc die ik wel eens tijdens mijn studie gebruikte om toch op tijd een mail te hebben verzonden. Het moest meestal voor 12 uur s'nachts, terwijl je weet dat de docent het toch niet meer om die tijd allemaal na gaat kijken. En zelfs nu gebruik ik het wel eens als ik laat aan het werk ben. Dat er een systeemherstelpunt of zogenaamd op een ander tijdstip wordt aangemaakt of automatische taak vroegtijdig gaat lopen is een scherp punt voor als je er gebruik van maakt. Het voordel van de truc is dat je de tijd van verzenden ook terug kan draaien. Dat kan namelijk met geen enkel programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trouwens het nadeel van email clients met later verzenden is dat je je pc de hele tijd aan moet hebben staan. Als de pc in standby of slaapstand schiet, dan werkt het niet. Plus als je er niet bij zit kan je ook niet ingrijpen als er iets fout gaat met het verzenden met als gevolg dat de email veel later wordt verzonden dan dat je wilde.
Het hangt af van welke versie van Outlook je gebruikt.

De prof-versies kunnen het allemaal:
zie bijv:
http://www.xp-helpdesk.nl/mail-later-vertraagd-versturen.html

Een andere oplossing is:
Je kunt Outlook zo instellen dat meteen bij opstarten van het programma de email wordt opgehaald/verstuurd. (Meeste mensen hebben het standaard ook zo ingesteld)

Laat vervolgens het starten van Outlook door de Windows taakplanner verzorgen, op gewenste dag en tijdstip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas gebruikt Qyton geen outlook meer, dus mijn oplossing is ook niet goed.
Ik heb windows 7, en daarmee kun je in taakplanner een mail op een bepaald tijdstip versturen.
Je opent taakplanner, start een basistaak, en dan kun je kiezen een email te versturen.