Hoe kan ik een videofilmpje van 8 mb, zodanig comprimeren dat het zo'n 4 a 5 mb groot wordt zodat ik het kan versturen per email?

Eerst lukte mij dat wel onder XP met windows moviemaker, daar kon je nog kiezen hoeveel mb het bestand moest worden. Met windows 7 kan dat helaas niet meer. Hij maakt het bestand wel iets kleiner, maar blijft boven de 5 mb. met any videoconverter kan ik de bitrate veranderen, het bestand kan ik dan inderdaad comprimeren onder de 5 mb, maar het probleem is dan dat het geluid niet meer synchroon loopt met het beeld. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Het kan wel met moviemaker je laat het in en dan film opslaan onder zune hd of email maar met zune hd komt ie echt wel onder de 5 mb dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iets veel simpelers: verstuur hem vanaf een andere mail service. 8MB is al bijna niks en van comprimeren wordt het alleen maar slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n geval zou ik een dropbox achtige constructie aanraden. Je meldt je aan mag bestanden van een paar 100MB uploaden naar een site en je geeft een URL aan je contact deze kan dan direct de video downloaden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een URL is gewoon een adress zoals http://www.goeievraag.nl/antwoord/bewerken/862368
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Mijn Bestand (zie de Bron); Heel simpel en je kunt tot 3 of 4 honderd MB versturen.