Hoe krijg ik mijn Word-icoontje weer terug?

Ik heb sinds eergisteren een probleem: het Word-tekentje van mijn .doc en dergelijke is verdwenen en vervangen door een tekentje wat je normaal krijgt als Windows niet weet met welk bestand je iets wilt openen. Datzelfde geldt voor mijn MSN Messenger-icoon en mijn Excel-icoon: alledrie zijn ze vervangen door dit rare teken.
Weet iemand misschien hoe ik dit weer terug krijg? Ik werk op Windows 7 met Office 2007.

* Ik hoorde iets over bestandsassociaties? *

Toegevoegd na 1 dag:
Mijn vader schijnt het eigendom van de C-schijf te hebben veranderd. Kan het hier aan liggen? Verder hoorde ik van een klasgenoot dat het misschien nog wel aan een shell-extensie kon liggen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6K

Antwoorden (3)

dubbel klikken op het icoontje. Dan komt windows met de vraag: Waar wil je het bestand mee openen. Dan selecteer je 'microsoft word' uit de lijst, en zet jet he vinkje: Dit altijd doen voor dit type bestand' aan. Dan komt de bestand associatie in een keer goed.

(Je kan ook via controle paneel bij de bestandassocitaies komen overigens)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat je met je rechtermuisknop een ander icoontje kan kiezen. Ben op het moment niet thuis om op te zoeken hoe precies. Je zou er eventueel zelf naar kunnen kijken. Anders kan ik het vanavond voor je opzoeken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Druk op de windowsknop+R
- Typ: CMD (enterknop dus)

Ze zit nu in de command-prompt.

- Typ: cd /d %userprofile%\AppData\Local
- Typ: attrib –h IconCache.db
- Typ: del IconCache.db
- Typ: start explorer

Nu moet het weer goed zijn!
bamibal