Als ik een stuk "platte" tekst kopieer uit een txt document en vervolgens plak in een Word-document (*.docx),krijg ik een "tussenregel".

Wat ik bedoel is dit:

Ik plak een stuk tekst zoals deze twee regels; en er verschijnt na plakken dit:

Ik plak een stuk tekst zoals deze twee regels; en er

verschijnt na plakken dit:

Dit heeft blijkbaar te maken met mijn instellingen.
Wie helpt?

Toegevoegd na 1 dag:
Met dank aan Toet voor de toevoeging:
het gebeurt niet altijd.

Voor de duidelijkheid: Ik kopieer tekst uit een chat en plak dat vervolgens onderaan in het Word-doc.
Soms verspringen de regels dan.

Plak ik het bewuste stuk in een nieuw document, dan is er niets aan de hand.

Hopelijk is het allemaal duidelijk...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

Word 2007 ziet "standaard" een enter als een nieuwe paragraaf, en daarmee automatisch met een witregel.

Met het antwoord van Ruth (kies de stijl "geen afstand")kun je dit issue prima oplossen.

Wil je dit voor het hele document oplossen dan kun je er ook voor kiezen de standaard stijl te wijzigen (evt voor alle nieuwe documenten).
Klik met de rechtermuis op de stijl "standaard" en kies "wijzigen"
Kies vervolgens bij "Volgende alinea" voor "Geen afstand"

Wil je dit alleen voor dit document (alle toekomstige teksten die je plakt) kies dan nu "OK"

Wil je dit altijd kies dan links onderaan voor "Nieuwe documenten op basis van deze sjabloon" en dan voor "OK"
Via "Alles weergeven" (CTRL+*) zie je ook de alineamarkeringen en andere opmaaktekens in je document.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de balken boven je werkblad moet je in de werkbalk bij 'stijlen' (AaBbCcDd); "geen afst..." aanklikken. Hij staat nu waarschijnlijk aangeklikt op 'standaard' en je wilt geen afstand tussen de regels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in Word naar >Opmaak >Alinea gaat en je zet daarna bij "Afstand" de Regelafstand op ''Enkel'', dan zou het goed moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook het gedeelte wat je geplakt hebt selecteren vanaf het punt waar je het wilde plakken. Vervolgens kun je bij werkbalk 'opmaak' in het gedeelte links naast het vakje waar je lettertype staat, 'opmaak wissen' selecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt je ook gewoon aanwennen om shift+enter te gebruiken. Werkt net zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kies voor platte tekst altijd "plakken speciaal" en dan voor "niet-opgemaakte tekst". Wellicht helpt dit bij jouw probleem.

Toegevoegd na 57 seconden:
Misschien een overbodige toevoeging, maar "plakken speciaal" vind je in het menu bij "Bewerken".