Wat moet je met de updates die op de site van dell staan?

Op de site van dell kun je naar updates voor je computer zoeken, hier staan dan updates voor bijvoorbeeld de intel processor. Maar als je die download en installeert en je kijkt daarna weer op de site van dell dan staat die zelfde update er nog steeds. Ook doet mijn laptop soms ook automatisch updates, maar ik denk dat dat voor windows 7 is. Ik heb een dell studio 1749 met windows 7.
Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De updates van dell zijn o.a. updates van de software voor de besturing van de hardware (drivers) of het systeem (bijvoorbeeld BIOS).

Je kunt filteren op essentiele/belangrijke updates en je moet meestal zelf onthouden wat je al geinstalleerd hebt, hoewel het soms ook mogelijk is om je downloadgeschiedenis bij te houden.

Ik heb zelf al jaren dell's en download de drivers die belangrijk zijn in een mapje, dan kan ik later controleren of ze al zijn geupdate.

De automatische updates die je bedoelt zijn soms van software (programma's) die op je PC staan en van WIndows zelf. De driver software wordt niet automatisch geupdate.

Of het nodig is? Meestal zijn er wel zaken opgelost, maar zaken waarvan het niet duidelijk is of je er last van hebt. Mijn monitor flikkert heel af en toe en dan krijg ik een melding dat de grafische kaart de software heeft gereset. In dat geval wordt mij aangeraden eerst de laatste versie van de software te downloaden voor ik contact opneem met DELL over het probleem.

Als ik een herinstallatie doe van Windows op een DELL PC dan zorg ik dat alle laatste drivers geupdate zijn en update ik ook het BIOS>