Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom sluit mijn computer niet meer af sinds ik Bittorrent installeerde?

Inmiddels alweer verwijderd, ten minste, geprobeerd te verwijderen. Het is weg uit mijn sofwarelijst maar duurde verdacht kort en er was niet zo'n de-installatie scherm. Toen ik via Bittorrent een film downloadde, vermeldde mijn antivirus ding dat het automatisch een virus had verwijderd, kan het aan dat virus liggen dat mijn comp niet meer uit gaan? Maar vooral: WAT KAN IK HIER AAN DOEN???

Toegevoegd na 9 minuten:
Moet ik mijn laptop misschien terugzetten naar een eerdere update, of zou dat niets helpen?

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor reacties, maar het is me gelukt door mijn instellingen terug te zetten naar de meest recente update en nu kan hij weer uit. Ik heb ook beveiligingssoftware gekocht om mijn laptop nog maar eens goed te scannen op virussen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
769

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

misschien kun je via taakbeheer afsluiten. zo niet alle niet-systeemprocessen killen. uiteindelijk zalie ook wel uitgaan als de accu leeg is. ;) in elk geval in safemode opstarten en frisse virusscan. vervolgens systeemherstel naar voor de download.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Pc restarten al geprobeerd?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, werkt ook niet.
Als niets meer lukt door het virus dan moet je je back-up gebruiken nadat je het besturingsprogramma van je computer hebt gehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het virus zou dus verwijderd zijn.. kan het dan toch schade aanbrengen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het naar een eerdere status terugbrengen zou je kunnen proberen. (update-status)
Virus mee gedownload
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb/had je bij de opties aangevinkt dat hij pas zou afsluiten als alles klaar was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was niet het geval, maar het is al gelukt.
Het kan zijn dat in het bittorrent programma de optie "niet afsluiten tot de torrent klaar is met downloaden" aangevinkt was.

Ook kan het idd een virus zijn. Even scannen met bijv. Malwarebytes Antimalware dus.

Verder zou ik de reset-button proberen, en kijken of het met een normale reboot opgelost is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kan je nog wel afsluiten met de computer knop ingedrukt doe het volgde

Doe je computer uit met de knop ingedrukt.
Doe de pc weer aan maar hou f8 ingedrukt.
Dan komt er zo'n scherm dan kan je kiezen met de pijltoetsjes kies met de toetsjes pc opstarten in veilige modus. Als je pc in veilige modus klaar is opgestart, probeer met je scanner te scannen vind ie niks. kom met een antwoord terug (vraag terug) PS met pc bedoel ik laptop hoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit moet je doen als een virus erop zit anders heb je misschien instellingen veranderd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding