Wat kan je tegen keyloggers doen

Ik ben waarschijnlijk gekeylogd

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat van jelle is een middel maar vaak toch niet afdoende. Verander eerst op een andere, betrouwbare computer al je wachtwoorden Maak een backup van je bestanden die je wilt houden Herinstalleer je pc opnieuw. Klik Daarna nooit meer op vage links e.d, of exe bestanden bijvoorbeeld die je niet vertrouwt Das de enige manier om 100% zeker te zijn dat je ervan af bent Want van welke spyware of virusscanner dan ook is er altijd wel een kleine kans, dat een nieuwe soort er toch doorheen glipt, en jij zal maar net die ene soort hebben. Zorg daarnaast voor een goeie firewall en bescherming tegen allerlei malware Mocht je een bestand van - 20 mb krijgen dat je niet vertrouwt, upload dit dan, vóór je het opent, naar www.virustotal.com Hier gaan er 41 a 42 scanners eroverheen, en als DIE niets vinden, dan kun je er redelijekrwijs vanuit gaan dat het bestand veilig is. Zo'n site zoek ik trouwens nog voor het openen van links, omdat je die veel vaker tegenkomt, zelfs gestuurd door je eigen vrienden Open dus nooit links van vrienden tenzij het betrouwbare vrienden zijn die bevestigd hebben wat ze jou willen sturen. Want vooral bij hotmail/msn klom je veel tegen dat je een zogenaamd mailtje van een vriend krijgt die vanuit zijn adres is verstuurd, omdat hij zelf op een vage link heeft geklikt.

Ik doe altijd een combinatie van scans: malwarebytes superantispyware spybot ook nog een sfc /scannow via start uitvoeren (heb je wel installatie cd nodig) om besmette systeembestanden te herstellen naar originele staat. (Veel virusscanners laten deze met rust omdat de pc vaak niet meer opstart als je deze verwijderd en je dus gewoon besmet blijft). En nog een hijackthis scan om erachter te komen of er nog verborgen dingen opstarten die helemaal niet horen op te starten. Hijackthis kan ik je niet aanbevelen omdat je moet weten wat je doet. De rest kan je zonder problemen zelf doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100