Dat van jelle is een middel maar vaak toch niet afdoende.
Verander eerst op een andere, betrouwbare computer al je wachtwoorden
Maak een backup van je bestanden die je wilt houden
Herinstalleer je pc opnieuw.
Klik Daarna nooit meer op vage links e.d, of exe bestanden bijvoorbeeld die je niet vertrouwt

Das de enige manier om 100% zeker te zijn dat je ervan af bent

Want van welke spyware of virusscanner dan ook is er altijd wel een kleine kans, dat een nieuwe soort er toch doorheen glipt, en jij zal maar net die ene soort hebben.

Zorg daarnaast voor een goeie firewall en bescherming tegen allerlei malware

Mocht je een bestand van - 20 mb krijgen dat je niet vertrouwt, upload dit dan, vóór je het opent, naar
www.virustotal.com
Hier gaan er 41 a 42 scanners eroverheen, en als DIE niets vinden, dan kun je er redelijekrwijs vanuit gaan dat het bestand veilig is.

Zo'n site zoek ik trouwens nog voor het openen van links, omdat je die veel vaker tegenkomt, zelfs gestuurd door je eigen vrienden

Open dus nooit links van vrienden tenzij het betrouwbare vrienden zijn die bevestigd hebben wat ze jou willen sturen. Want vooral bij hotmail/msn klom je veel tegen dat je een zogenaamd mailtje van een vriend krijgt die vanuit zijn adres is verstuurd, omdat hij zelf op een vage link heeft geklikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx
beiden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het zelf voor handen gehad zo stom te zijn geweest een keylogger te openen, in het verleden dat zogenaamd een foto was, In die tijd had ik er nog niet zoveel sjoege van. Helaas met ervaring wijzer geworden.
vergeet geen enkele password die je onlangs nog hebt ingevuld als je niet zeker weet wanneer je keylogger op je pc stond
Kijk ook in internetcafe's e.d. goed uit.
Ik doe altijd een combinatie van scans:

malwarebytes
superantispyware
spybot

ook nog een sfc /scannow via start uitvoeren (heb je wel installatie cd nodig) om besmette systeembestanden te herstellen naar originele staat. (Veel virusscanners laten deze met rust omdat de pc vaak niet meer opstart als je deze verwijderd en je dus gewoon besmet blijft).

En nog een hijackthis scan om erachter te komen of er nog verborgen dingen opstarten die helemaal niet horen op te starten.

Hijackthis kan ik je niet aanbevelen omdat je moet weten wat je doet. De rest kan je zonder problemen zelf doen.