Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn Windows fista gratis sneler

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
793
Kimath
12 jaar geleden
Door de officiele Vista te kopen, en niet de goedkope namaak fista te gebruiken.
Kimath
12 jaar geleden
Bedankt voor de min, maar het is geen antwoord, haha.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Je computer leger maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt er ook eens met de stofzuiger doorgaan, heeft bij mij in ieder geval wel geholpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Formatteren en even opnieuw installeren, liefst elke maand. Windows werkt dan sneller en het is echt helemaal gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke maand? Is dat niet een heel klein beetje overdreven?
Zelf ben ik ook een voorstander van het opnieuw installeren van windows, maar dit doe ik één keer per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal. Jouw reactie is een stuk zorgvuldiger natuurlijk. Alleen is het maar de vraag hoever minder ervaren gebruikers hiermee komen. Al zoveel pc's op moeten schonen van familie, buren en kennissen met virussen, rootkit, spam enz dat ik er niet meer aan begin en of dit advies geef (opnieuw installeren) of een Mac aanraad. Daar treden de bekende. problemen van Vista (en in mindere mate ook van 7) echt bijna niet op al werkt het iets anders en is het iets duurder.
Beste Yannick 116, U kan deze proberen,
Kijk op uw schijf wat u niet meer gebruikt, en verwijderd het naar de prullenbak. Als u dit alles heb gedaan,
klik u op Start, naar "alle programma's", naar "bureau accessoires", naar "Systeem werkset", naar "schijf opruiming", Kijk hier dan wat je wil opruimen * alles wat je niet meer wil bewaren* ook je prullenbak kan je opruimen, als je dit gedaan heb ga je naar "Schijfdefragmentatie" Dan wordt de gaten van je harde schijf weer gedicht en je heb weer ruimte.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan je pc/computer leeg maken maaar alles gaat er dan wel van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Yannick116,

Er zijn heel veel manieren om je computer sneller te maken en er zijn ook veel programma's die daar voor zorgen. Maar vaak is het moeilijk om de juist programma's te selecteren.
Zelf gebruik ik TuneUp Utilities. Dit is een programma dat:
- Het register checkt
- Onnodige programma's niet laat opstarten
- Schijven defragmenteert
- Onnodige bestanden opschoont en hierdoor minder ruimte in gebruik neemt
- Scant naar fouten in het systeem en die regelt
- Nog meer opties maar is te veel op neer te zetten

Ook is er het programma CCleaner die onnodige bestanden op je computer weggooit en zo schijfruimte creeërt.
Wat je ook kunt doen is een aantal opstart programma's uitzetten. Zelf heb ik windows 7 maar het principe werkt hetzelfde:
- Druk op start
- Vul in de balk bij zoeken "msconfig" in, zonder de ""
- Kijk bij opstarten, 4e tabblad en vink aan wat je niet denkt nodig te hebben. Kijk wel uit dat je niet de benodigde processen wegvinkt die windows wel nodig heeft om op te starten

Je zou ook vaker de harde schijven kunnen defragmenteren. Hierdoor wordt de computer ook sneller:
- Start
- verkennen/computer
- rechtermuisknop op een schijf
- eigenschappen
- gereedschap (? ik heb windows 7 in t engels en daar heet t Tools)
- En dan Defragment Now.

Het programma dat windows gebruikt om te defragmenteren is niet heel erg grondig. Zelf gebruik in dan weer Diskeeper Pro 2010. Dit programma defragmenteert je computer niet alleen, het zorgt er ook voor dat de besaten beter achter elkaar worden gezet.

Verder kunnen updates van windows ook helpen om de computer sneller te maken.

Verwijder ook eens bestanden en programma's die je niet of nauwelijks meer gebruikt:
- Start
- Configuratiescherm
- Programma's
- Programma's en onderdelen
- 2 keer klikken op het programma dat je wilt verwijderen

Als de computer echt zo enorm sloom is en je geen idee hebt hoe je het weer sneller kunt maken is er altijd nog de optie om windows helemaal opnieuw te kunnen installeren door de harde schijven te formatteren (alle inhoud wissen) en windows vista opnieuw te installeren. Weet wel dat echt ALLE inhoud wordt gewist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer naast de gewone opruim actie deze eens e
wat je verder doet ligt er aan wat er allemaal op je pc staat
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
Ik zal u een website in de bron zetten waar u goede instructies vind om uw computer op te schonen en sneller te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onnodige dingen deruit verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding