je zegt het al, je zit op een openbare pc.

stel er stond geen sitekiosk op.

je zit op de pc en gaat inloggen in je mail.
prompt krijg je de box 'wilt u uw wachtwoord bewaren'?
perongeluk druk je op ja.

vervolgens kom je in je mail en je ziet een attachment van een onbekende. thuis zou je die niet snel openmaken, maar ach het is toch jouw computer niet, dus hup.. eens kijken wat het is.

en jawel, de virusscanner ten spijt, de attachment heeft de computer geinfecteerd en vanaf dan worden alle toetsaanslagen naar een kwaadwillende organisatie gestuurd.

goed, jij bent klaar en nu komt de volgende persoon eraan.
deze persoon gaat zijn mail lezen maar komt in jouw inbox, hij gaat iets online bestellen en al zijn creditcard gegevens worden doorgesluisd...
zou jij deze 'volgende persoon' willen zijn?

daarom bestaat er dus zoiets als sitekiosk.
dit programma beschermt de pc tegen dit soort praktijken.
er wordt namelijk geen 'geschiedenis' op de pc bewaard,
en mensen kunnen niet zomaar programma's installeren.

dit maakt de pc veilig voor gebruik in openbare ruimtes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sitekiosk is een zogenaamde ‘kioskbrowser’. Dit is een programma dat ervoor zorgt dat de gebruiker van de informatiezuil in een veilige en stabiele omgeving terecht komt. Sitekiosk functioneert als een ‘schil’ om Internet Explorer. Dat betekent dat alle websites en webgebaseerde toepassingen die onder Internet Explorer goed functioneren, ook onder Sitekiosk kunnen werken. U kunt zelf instellen welke applicaties en websites u aan het publiek wilt laten zien. Ook is het mogelijk om zogenaamde ‘schadelijke’ websites te blokkeren.