Welk office pakket is tegenwoordig het makkelijkste in gebruik?

15 jaar geleden had je allerlei tekstverwerkers (Wordstar, Wordperfect, Word) en spreadsheets (Lotus123, Excel, etc.). Toen een tijd alleen van Microsoft. Nu zijn er weer diverse beschikbaar. Als ik niet kijk naar kosten maar puur naar gemak om te gebruiken, welke is dan tegenwoordig het beste en waarom?

28-3: samenvattend zijn er nu genoemd:
MS Office 2003
MS Office 2007
Open Office.org
iWork
Google Documents
Echter is dit nu alles wat er momenteel mogelijk is op dit gebied?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (20)

Gebruik gewoon OpenOffice, das gratis! En uiteraard is Word dan het meest gebruikte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan iWork. Maar daarvoor heb je een Apple computer nodig. Als je windows gebruikt voor je tekstverwerking, zou ik kiezen voor Office.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan iWork. Maar daarvoor heb je een Apple computer nodig. Als je windows gebruikt voor je tekstverwerking, zou ik kiezen voor Office.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Office 2007. kan je hele mooie plaatjes mee maken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is per persoon verschillend.
Wil je gratis werken dan heb je de keuze uit openoffice of google docs.

Google docs kan gemakkelijk gevonden worden omdat je het overal waar je internet verbinding hebt kunt gebruiken zonder iets te installeren. niet makkelijk is dat als je geen internet verbinding hebt, je het niet kan gebruiken.

Het makkelijke aan MS office is dat het heel veel wordt gebruikt, en je dus niet moeilijk hoeft te doen met bestanden converteren enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
google docs is tegenwoordig ook offline te gebruiken en zit redelijk intuitief in elkaar. Open office kan meer maar daar zul je je dan wat meer in moeten verdiepen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Open office.
Gratis en voor nix, legaal en geen onnodige belasting van je systeem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Office 2007 is een mooi product (beste ms product in jaren) en als je echt gratis wilt kies je natuurlijk voor OpenOffice.org (=officiele naam!)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Openoffice is gratis maar weinig ondersteuning Office 2007 is wel makkelijk en heeft ook ondersteuning
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
office for mac
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Office 2003 is op dit moment het makkelijkste. 2007 zitten voor de meeste oudere mensen een iets te raar jasje aan.
Openoffice is een gratis varriant, die ook goed gebruikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is natuurlijk een vraag waarop het antwoord gebasseerd is op persoonlijke voorkeur.
Ik vind Office 2003 het fijnst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik gebruik altijd Google documents. Gratis, gemakkelijk en op elke computer ( met internet ) te openen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het resultaat van Office 2007 (dus het document) oogt naar mijn mening het meest proffessioneel. De overstap van 2003 naar 2007 is alleen erg wennen. Office 2003 is het makkelijkste mee te werken vind ik. En open Office iets minder.. Maar deze is wel het goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
MS Office 2007 heeft zoveel goede functies, die geeft alle andere echt het nakijken. Vooral Excel en Access zijn zeer verbeterd. Met Word kun je nu heel goed afbeeldingen bewerken en mooi plaatsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij bedrijven is het Officepakket van Microsoft eigenlijk de standaard. Openoffice is daar een goed en vooral goedkoop alternatief voor. Bedrijven betalen alleen een soort lidmaadschap.

Voor particulieren is het zelfs gratis en het gebruiksgemak is groot. Voor wie toch office wil is de Home and Student editie een goede oplossing. Die mag op 3 pc's worden geinstalleerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helaas is dit zo smaak afhankelijk, dat er niet een eenvoudig antwoord mogelijk is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
M$ heeft met het z.g. lint bij mij wel een topper bereikt .
Maar ja M$ wil geld zien voor oude wijn in nieuwe zakken . Alleen de verpakking is anders .
Over weeg toch over te gaan op :
open officepuntorg
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is natuurlijk een kwestie van voorkeur. Ben je gewend aan een programma als MS office, ga daar dan mee door. Moet je alles nog leren, kies dan voor OpenOffice. De laatste versie is in elk geval voor niet al te ingewikkelde toepassingen vergelijkbaar en gratis. Als het niet bevalt kan je altijd nog voor een ander pakket kiezen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is tekst verwerken en echt tekst verwerken. Ben je een niet al te complexe gebruiker dan zijn 3 knopjes vaak voldoen (vet, schuin en onderstreep) (overdreven gezegd). Een echte gebruiker wil stijlen instellen waar de tekstverwerker zich aan houdt. Helaas faalt MS Office daar in. Maar ook OpenOffice.org durft niet volledig voor deze wat professionelere gebruiker te gaan (en het pakket daarna te ontwerpen).

MS Word wordt zeer instabiel (lees: crash) bij grote documenten. Bij afstudeerverslagen zou ik er ver uit de buurt van blijven.