Zit Windows XP Mode standaard bij elke versie van Windows 7?

Of moet je het downloaden? Werkt het wel bij elke versie van Windows 7?

Hoe werkt het precies? Kun je een cd /dvd gebruiken met daarop software voor XP?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Nee, de XP mode werkt alleen bij de versies Professional, Enterprise en Ultimate van Windows 7.
Het zit er sowieso niet standaard op, je moet het eerst downloaden. Maar zoals gezegd: het zal alleen voor die drie versies van Win7 werken.
Het principe is dat je een virtuele PC op je Windows 7 besturingssysteem hebt draaien, waarbij die virtuele PC zich gedraagt alsof het XP is. Alles wat op XP draait (en mogelijk niet op Win7) zal ook op die virtuele PC draaien.
CD en DVD, maar ook USB poorten zijn gewoon te gebruiken. Installaties van XP software vindt gewoon vanuit die virtuele XP plaats.
Downloaden en installatie kost in eerste instantie behoorlijk wat tijd, maar als dat eenmaal gedaan is, werkt het prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Als je een xp cd rom hebt kun je ook een dual boot maken
dan kun je opstarten in of windows 7 of windows xp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker, maar het leuke van de XP-mode is, dat je gewoon icoontjes op je bureaublad zet, welke verwijzen naar een programma op de virtuele XP computer. En dat programma draait gewoon naast de andere programma's.
Zo heb ik voor mijn kinderen al redelijk wat oudere spellen weer aan de praat gekregen op mijn Windows 7 64-bit computer.
Bij dual boot zul je de PC opnieuw moeten opstarten om van XP gebruik te kunnen maken.

Andere antwoorden (1)

XP mode zit niet standaard in Windows 7 maar is wel Exclusief beschikbaar voor Windows 7.

Eerst was het zo dat XP mode enkel te gebruiken was op Windows 7 Professional/ Ultimate/ Enterprise.

Sinds kort heeft Microsoft deze beperking ingetrokken en is het nu mogelijk om XP mode op elke Windows 7 Editie te installeren.

Wanneer hierover informatie gezocht wordt op de Microsoft website, is te zien dat de Nederlandstalige pagina's nog niet de juiste informatie hierover geven.

Via de Engelstalige download pagina is het wel mogelijk om XP mode voor elke Windows 7 Editie te downloaden en installeren.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx